[SKRIVA] Re: [SKRIVA] PK Dicks dödsbo stämmer filmare

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 30 Oct 2011 01:35:53 +0200

From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
  Jo, jag vet att Dick levde när "Blade Runner" spelades in. I dokumentären om
filminspelningen, som gick på TV nyligen, framgick också att han fick se ett
preliminärt ihopklipp från filmen och blev mycket imponerad. (En annan uppgift
jag har sett är att Dick faktiskt fick se hela filmen i ett preliminärt
ihopklipp. Nu är det dock så att få filmer har klippts om så många gånger som
"Blade Runner"...)
  "Out of This World"-avsnittet från 1962 kände jag inte till. Här finns dock
mer info om det (Boris Karloff var med!):

http://www.imdb.com/title/tt0667673/

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)