[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Några novellskrivartips (återpostn)

  • From: "Olof Bjarnason" <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 25 Jun 2008 12:39:24 +0200

Riktigt intressant läsning!

Det koncept jag har svårast för, är problem/konflikt-konceptet.

T.ex. säg att man har den där lilla billiga idén: Tänk om man kunde
styra om orkaner.

Kan någon ge exempel på problem/konflikter med denna idé som grund..?

Hur är problem/konflikter relaterad till HP och andra roller..? Är det
samma sak som "HP vill detta men kan inte få det pga. bla bla" <-- är
detta en konflikt/problem?