[SKRIVA] Re: [SKRIVA] DN om upphovsrätt

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Sep 2008 13:59:30 +0200 (CEST)

Från: olof.bjarnason@xxxxxxxxx
>freelists ser jag :) det var en dum fråga, ursäkta
  Nå, Freelists är namnet på servern/organisationen.
  Jag vet vad programvaran heter, men ahr glömt bort namnet (börjar på något
med E...).
  Jag har fått intrycket att det är en något udda programvara som dessutom
inte är helt buggfri. Det har dykt upp en del andra  konstigheter med hur
Freelists-roboten jobbar. Så att det funkar bra för en del mottagare att se
dina mail, och inte för andra, kan ha en förklaring i serverprogramvaran.
  Men jag förstår inte hur Gmail kan få för sig att sända ut binärkodning med
mail? Det är väl poängen med den hexkodning som tycks avsluta dina mail.
Normalt skall det binära packas in på särskilt sätt, och gå som bifogad fil
(vilket dock är avstängt för SKRIVA, av säkerhets- såväl som estetiska och
andra skäl).