[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Apples censur och E-böcker

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 10 Apr 2011 03:31:22 +0200

Ahrvid Engholm:

Dagstidningar har också klagat på Apples censur, som ärligt talat är ett hån
> mot yttrandefrihet. Det är inte Apple som skall ömma om vår "moral" och
> bestämma att man inte får ha med naket, kritisera religion, skriva politisk
> satir, osv.

Fast tydligen gäller inte samma sak på Skrivalistan som enligt sin grundlag
(som Ahrvid Enholm själv kallar den) är fri från censur och för
yttrandefriheten i varje väder. För anars förstår jag inte hur man ska
förklara att Ahrvid Engholm går in och censurerar arkivet från sådana saker
som han själv inte tycker om, där andra sidan i hans SEFF-"skandal" får
komma till tals.

Det är ganska konstigt egentligen med folk som säger att de står för olika
principer men som bara följer dom när det är till fördel för dom själva men
däremot helt bryter mot dom när det inte är till fördel för dom själva.

Det vore intresant att få se Ahrvid Engholm faktiskt kommentera detta och
tala om varför censur är okej när han utför den men inte när andra utför
den.

Egentligen är hans tystnad mycket talande i sig dock så det kanske inte
behövs alls.

Hälsar gör Göran