[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Ang pseud "Ove Ridé"

  • From: "Ove Ridé" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, jonas.akerlind@xxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 11 Jun 2008 01:55:48 +0200

On 10/06/2008, ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> En person som föredrar att använda pseudonymen "Ove Ridé" (han har också
> använt
>  flera andra namn) hatar tydligen SKRIVA. I alla fall ägnar han sig åt
> tekniskt
>  sabotage som att skapa falska blogar i SKRIVA-medlemmars namn
1) Om du nu var så säker på att detta "tekniska sabotage" att skapa en
"falsk blog" var utfört av mig, varför mailade du inte mig och bad mig
sluta med det? Inte för att det hjälpt eftersom jag är oskyldig. Men
ändock valde du att vara tyst kring det hela tills du hade fått
bloggen nerstängd och utföra ett martyrspel. Aldrig kom du på tanken
att försöka lösa det på fredlig väg.
2) Du skriver "i SKRIVA-medlemmars namn", i plural. Vem, förutom dig
själv anklagar du mig för att ha blogförfalskat?

>och skicka ut
>  lindrigt sagt vinklade mail.
Det ska komma från kungen av felciteringar.... (Vilket du kallar att
vrida retoriska frågor rätt och liknande)

>   Jag fick en kopia av ett sådant från en vänlig själ.
Hur kan man veta att denna själ inte bara existerar inom dig själv?
Denna vänlig själ verkar ju vara vänlig nog att svöra trogenhet till
din lista från dag 1.
Och dessutom är det ju dokumenterat att du under det senaste året har
använt påhittade karaktärer för att ge din döda lista konstgjord
andning. Varför skulle du då inte kunna göra det igen?
(Detta får mig för övrigt osökt att komma och tänka på Sovjet där folk
anställdes som hissförare och liknande bara för att hålla
arbetslösheten nere på papperet)

>   Det är i liten mån sant att folk gärna finge posta mer, men det är inget man
>  kan rå på. Folk gör som de vill och jag har varit med så länge i nätsvängen
> att
>  jag vet att sådant går upp och ned.
Icke sa nicke Det kan man visst rå på. Du får det att låta som en
slump att postningen gått ner så fatalt på SKRIVA. Det hela är mycket
enkelt.
* Om du ständigt har en "jag-vet-bäst"-attityd kring saker som miljö
och ekonomipolitik och är beredd att tjafsa in absurdum om dessa saker
och utse dig själv som diskussionens vinnare så fort folk inte orkar
tjafsa, då blir folk kanskee smått irriterade.
* Om du tar varje chans att nämna det påstådda fanfond-fusket som
hände för 20 år sedan trots att folk visar ett klart ointresse, då kan
folk bli aningen mer irriterade på dig.
* Om du flyttar din lista på ett sådant att folk upplever att de har
blivit uppskrivna på en helt ny lista så kan folk rentav bli lite sura
och hoppar av listan alt. postar mindre/inte alls på den.

Så, det är knappast slumpen som avgör som du vill påskina, (Med
uttrycket "inget man kan rå på") utan listmaster's beteende. Man kan
inte tvinga folk att skriva, men har man en tillräckligt irriterande
attityd kan man sannerligen locka folk att *inte* skriva.

Du säger dessutom att "Det är i liten mån sant att folk gärna finge
posta mer". Låt oss jämföra SKRIVA med Korkek under maj månad.
SKRIVA:
<//www.freelists.org/archives/skriva/05-2008/threads.html>
En massa mail från listmaster. Ett fåtal mail fån listmasters
påhittade karaktär "Gittans". Absolut inga mail från någon annan än de
två.

Spin-offen Korkek:
<http://lists.lysator.liu.se/pipermail/korkek/2008-May/thread.html>
En massa mail från *olika personer* som postar där frivilligt. Många
av dem brukade dessutom vara aktiva på SKRIVA, men är det inte längre.
Varför är det så?
Beror det månne på saker du "inte kan rå på", eller beror på ditt eget
beteende, Ahrvid?

Nåväl, faktum är att det är på Korkek saker händer.
Jonas, om du går med på Korkek så kan jag *lova* att du får åtminstone
fem kommentarer på din novell från olika personer. Om du håller dig
till Skriva kan jag lova att du får högst tre. (En från Ahrvid, och
två vardera från dennes påhittade karaktärer)
Frågan är, Jonas, om du ens vill ha kommentarer på din novell.

>  Ps. Och den som besväras av pseud "O Ridé" får gärna rapportera. Om så önskas
>  privat till mig.
Ja, det är rätta takter. Rapportera meningsmotståndare till pappa polis.
Var det inte du som för ett tag sedan förespråkade att privat
kommunikation inte ska spridas till andra, ens privat?

/Ove

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://flb.gg8.se/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----