[SKRIVA] Roman på blogturne

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 14 Jun 2008 11:42:34 +0200 (CEST)

Den här veckan, enligt en tidningsnotis, har författaren Andreas Roman varit på
"blogturne". Jag vet inte om den är avslutad än (nu på lördagen skall ha
tydligen bloga om TV-serien "Buffy"), men det som är kvar av den kan följas på
www.nok.se/bloggturne.
  - Essensen är att du reser runt på andras blogar, deltar i andras inlägg,
blir intervjuad eller intervjuar någon annan, säger han.
  Han säger att man numera inte drar på turné via fysisk förflyttning.
  Men för mig låter "blogturné" som en viss originalitetshets... (Blogar är ju
så inne, så det gäller att hitta på något som anknyter till det.)