[SKRIVA] Re: Ny blog

From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
Kolla in:http://kattbloggen.wordpress.com/ <<
Kul!
Jag gillar katter. Min familj, dvs så länge jag bodde hos morsan (men det var
mycket länge sedan), hade alltid katt. Vi fick gå igenom ett antal katter,
därför att någon dog i kattpest och ett par sprang bort i Norrland. (Vi tog
alltid med katten på besök hos mormor, men det är vanskligt att ta en katt till
en ny geografisk plats - de kan försvinna.)
Sf-författaren Doris Lessing har skrivit fint om katter. Bertil Mårtensson har
skrivit böcker om en Kattplanet. Robert Heinlein har gjort ett väldigt fint
kattporträtt i romanen Dörren till sommaren. Cordwainer Smith har skrivit om en
sorts kattmänniskor. För att nu ge litet sf-referenser.

--Ahrvid

--
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor