[SKRIVA] Missgynningsboken

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 6 Nov 2010 14:03:44 +0100

En bok att med all kraft och energi undvika - spring, spring bort från
bokhyllorna:

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/gynning-skriver-thriller-om-tsunamin_5632247.svd

"Programledaren, konstnären och författaren /red: och den självupptagne bimbon/
Carolina Gynnings debutthriller ska heta "Laura, flickan från havet" och
handlar om två tvillingsystrars uppväxt i en småstad. När de i vuxen ålder
besöker Thailand dör den ena systern i tsunamin, skriver Expressen.
- Jag ville testa att skriva något helt själv och jag är skitnöjd, säger
Carolina Gynning till tidningen."
  Eh, säkert inte HELT själv! Stavningsprogrammet har nog hjälpt till en del.
Innan förlaget lade en beställning på ett storpack rödpennor.
  Men kändisar säljer hur illa de än skriver. (Säg: Bodström.)

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----