[SKRIVA] Re: Linda Skugge osv.

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 26 Sep 2011 15:27:11 +0200

From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
> Du debatterar "flumskolan" på sjuttioalet, jag undrade om du hade läst
> nya läroplanen
  Men om iaf jag diskuterar 70-talet, vilket du medger, varför frågar du då
något som rör 00-talet? (Det kan finnas goda skäl att inte svara på irrelevanta
frågor, t ex att inte låta en debatt gå in i sidospår.)

> Min fråga utgår ifrån det vi diskuterar, och eftersom du verkar anse
> att den nya läroplanen utgår från individens frihet så undrar jag vad
> du har fått det ifrån
  Jag har inte sagt något specifikt om någon läroplan för 00-talet.

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for
all the latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) /
Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"! / Läs AE i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest
spännande antologi - finns bl a på SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR
WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)