[SKRIVA] Kapitel 1 kan inte räkna

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Mar 2009 14:22:21 +0100

Lade nu för andra gången upp ett manus till Kapitel1.se:s s k "Bok-SM". Denna
site kan inte räkna. Jag hade nu förlängd texten så den var på 338 000 tkn
(gränsen är 200 000 tkn för tävlingen. Vad som häne förklaras bäst av det jag
nyss postade på Kapitel 1:s blog:

------

Fy fan! GÖR NÅGOT ÅT DET HÄR!
  Ett direkt citat från Kapitel 1:s amatörprogramvara, alldeles nyss, när jag
lade upp ett manus på 338 000 tkn (gränsen är ju 200 000 tkn):

"För att tävla i Bok-SM måste din bok ha 200 000 tecken Din bok har nu 204169
tecken och tävlar inte."

Inte nog med att den här amatörmässiga operationen inte kan räkna manuslängder
(över 130 000 tkn i manuslängd försvann), utan t o m när man når över
gränsen...påstår skiten glatt att manuset är för kort!
  Ett direkt citat, som sagt.
  Jag vet inte om jag skall anmäla den här bluff-operationen "Bok-SM" till
Konsumentverket, JO, JK eller vad tusan det nu är.
 MEN GÖR NÅGOT ÅT SAKEN!
  Det är ett absolut krav.

--Ahrvid Engholm
  ahrvid@xxxxxxxxxxx

Ps. Andra som läser det här. Tag upp saken på era blogar. Förtälj era vänner.
Sprid ordet: Kapitel1 KAN INTE RÄKNA och FÖLJER INTE sina egna tävlingsregler!

------

Mitt manus finns på:

http://www.kapitel1.se/ahrvid-engholm/forlagda-manus----parodier-och-pastischer

Men det är väl knappast någon ide att be folk att rösta, för vad man än gör så
slarvar leksaksblajet Kapitel 1 bara bort det.

ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP!

Invite your mail contacts to join your friends list with Windows Live Spaces.
It's easy!