[SKRIVA] Håll utkik efter VIPstory på adlibris den 29/3 !

  • From: Torbjörn Wester <wester@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: "'RelaxFandom'" <relax@xxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>, <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, "'Diskussioner om att skriva fantastik'" <korkek@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 25 Mar 2011 07:13:04 +0100

Hej,

Resultatet av en novelltävling är nu äntligen på väg till tryckpressarna.

Det är VIPstory - återkomsten, som släpps den 29/3 men redan går att bevaka
på Adlibris: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn?97839515

Jag har glädjen att medverka i denna antologi med novellen Brinnande vrede.

Jag medverkar även med en artikel om en legendarisk novellförfattare: Ernest
Hemingway - författaren, karlakaren, filosofen.

Nu försöker vi som står bakom novellsamlingen (antologin) fixa en kampanj,
så att alla som är intresserade av att stödja novellskrivandet i Sverige,
beställer denna bok på adlibris den 29/3. Förhoppningen är att boken då ska
hamna på adlibris topplista. (Men naturligtvis får du gärna även beställa
boken senare... :-)

Läs gärna mitt blogginlägg om detta!
http://wester.me/ar-du-redo-for-vipstory-%E2%80%93-aterkomsten

Och eftersom jag har lektörs- och korrekturläst boken, kan jag säga att ni
inte kommer att bli besvikna.

Ur ett fantastikperspektiv kan nämnas att ett flertal av författarna har
direkta kopplingar till fantastiken, även om det bara är en av novellerna i
samlingen som tveklöst tillhör genrén. Ytterligare någon av novellerna kan
nog kallas för magisk realism. Men jag kan garantera att även
icke-fantastik-novellerna är klart läsvärda!

(Jag tror att jag skriver ett inlägg särskilt om fantastik-författarnas
medverkan till fanac-listan.)

Alla synpunkter på mitt blogginlägg eller på denna kampanj är varmt
välkomna!

Mvh.

Torbjörn