[SKRIVA] Förslag: Novelltävling tema twist-ends

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 5 Sep 2008 18:47:50 +0200 (CEST)

Jag var en av vinnarna av biobiljett till den nya filmen "Vampyr" (som Mitrania
lottade ut; jag gav notis om saken på SKRIVA, o mnu någon såg det). Det visar
sig att man fick *två* biljetter.
  Då tänkte jag att den andra biljetten kan gå vara pris i den föreslagna
novelltävlingen, på ämnet "twist-ends".
  Så om ingen har något emot saken skulle jag vilja föreså följande:

* Tävling på ämnet "twist-ends" (noveller med s k överraskande slut), och
självklart inom sf, fantasy eller skräck.

* Deadline förslagsvis sista september.

* Längd valfri (men sänd inte romaner! - sänd inte alltför långa saker heller
med tanke på att en twist-end blir ett snopet slut på en lång drapa).

* Anmäld till juryn är hittills Göran Ivarsson; jag föreslår att han är jury
till att börja med och så kan andra som har lust ansluta senare. (För min del
är det så att jag är sugen på att själv skriva bidrag, och då är jurytjänst
olämpligt. Men får se om jag får idéer till något kul bidrag!)

* Bidrag postas här på listan. Använd ordet "Tävlingsbidrag" någonstans i
rubriken.

* Förstapris en biobiljett till filmen "Vampyrer" (ny, svensk vampyrfilm, om
jag fattat det rätt). Det står på biljetten att den bytes mot en riktig biljett
i kassan till "valfri föreställning" (dte gälelr att filmen går nära där du
bor; men dag man går bör vara valfri). Får se om det går att hitta t ex böcker
eller annat till 2:a o 3:e pris (jag har dock inte råd att sända ut böcker -
tyvärr!).

Synpunkter? Om inga allvarliga invändningar dyker upp, kan vi väl köra på det
här! "Twist-ends" tror jag kan ge en hel del kul och annorlunda noveller.

--Ahrvid

Ps. Jag har själv inte sett filmen än. Man kunde gå valfri dag (idag är det
premiär, men jag har annat för mig - så jag tar någon annan dag).