[SKRIVA] Re: Fantastiknoveller till Ungern?

  • From: Caroline J <spaeket@xxxxxxxxxxx>
  • To: skrivalistan <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 4 Oct 2011 20:44:28 +0200

"Jag misstänker att Nordin Agency har mycket litet intresse av att marknadsföra
dig för någon novell", skriver du Ahrvid.
Tja, jag är väl inte Nordins största kassako, direkt (den posten innehas
förmodligen av Fru Läckberg) men faktum är att de har redan sålt rättigheterna
till två av mina noveller (en av dem är Plock, plock som vann
Fantastiknovelltävlingen 2009) till två olika Bonnierimprints. De pengarna du
tar upp som exempel är inte i närheten. Hur mycket jag fått är givetvis
hemligt. :-)
Jag är således tryggt förvissad om att, som du säger "Om jag vill göra något
med mina noveller", så är det via Nordin som jag gör det bäst.
Med all respektCaroline