[SKRIVA] Re: Faaanfiction: Striden vid OK MacKen

  • From: "Göran Ivarsson" <ivarsson.g@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 14 Jun 2008 00:12:28 +0200

Den 2008-06-12 skrev ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>:
> (En s k faaanfiction, dvs en novell som utspelar sig mot sf-fandombakgrund.
> Kallas också fanfiction; det som senare kom att kallas fanfiction tillkom
> långt
> efter sf-fandomens fanfiction, som aldrig handlade om att skriva
> fortsättningar
> av andras verk. Novellen alluderar förstås på existerande saker, både i det
> stora och det lilla. Det är en av poängerna med faaanfiction. Den som vill
> fördjupa sig mer i det här med faaanfiction bör läsa det klassiska verket The
> [...]
Den mest välskrivna hittills. men jag antar att du inte kan tävla med
den eftersom du är ägare av listan.
Jag tycker den var underhållande, men den hade säkert varit mer
underhållande om man hade förstått referenserna. Som de två
refernserna till Grekland. (Fandom Greek och "rena grekiskan") Det
verkar som mer än bara slump...

--
Göran II