[SKRIVA] Drakens flykt (till Twist-end tävlingen)

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 09 Sep 2008 15:58:51 +0200

Drakens flykt

Draken flög högt över landskapet. Från dess höga position kunde man se
berg och dalar, slott och kojor. Nere på de gyllengula fälten var
bönderna upptagna med årets skörd.

Långt bort vid horisonten kunde man se enstaka andra drakar. Kanske
fränder till draken i den här berättelsen?

Svansen flaxade och släpade i vinden. Drakens flykt var osäker. Än steg
den, än sjönk den.

Långt nedan sprang en liten pojke. Han viftade på något sätt med
armarna. Det verkade som om han ville draken något. Men draken kunde
inte bry sig om detta. Den flög istället högre.

Solen började gå ned. Den kastade strålar av eld på draken, som nu varit
uppe i luften en bra tid. Det var då olyckan hände.

Snöret gick av och draken störtade till marken, till den lilla pojken
som styrt den.

////

(Jag har skrivit ett par draknoveller tidigare, men den här är
annorlunda... Som ni ser. F ö skriver jag också mer för äran. Jag är
osäker på om jag behöver besöka någon bio, om jag mot förmodan skulle
vinna.)
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--