[SKRIVA] Digitalbridge

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 4 Sep 2008 13:44:09 +0200 (CEST)

http://www.digitalbridge.nu/ läser vi bl a:

"digitalbridge är en ideell förening vars ändamål är att främja utvecklingen
av digitalt berättande och digital storytelling i Skandinavien.
  digitalbridge använder multimedia för att skapa integration över kultur,
teknik och generationsgränser, bilda starkare sociala nätverk och för att ta
det muntliga, personliga berättandet in i den digitala tidsåldern.
  digitalbridge bedriver kontinuerligt workshops i digital storytelling och
har som mål att starta det tredje Digitala Klubbhuset i världen inom kort i
Malmö."

Jag vet inte om det handlar om "spel" eller om multimediellt berättande (text,
ljud, bild). Men den intresserade kan ju gå till siten och förkovra sig i
ämnet. (Förkorva sig, höll jag på att skriva...)