[SKRIVA] Den smutsiga spegeln

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 4 Jun 2008 13:04:46 +0200 (CEST)

Från: brevlistor@xxxxxxxxx
lite mer än ett år sedan är ungefär lika tröttsamt som Ahrvids tjat om en
konflikt för tjugo år sedan, eftersom de allra flesta i båda fallen har lagt
det bakom sig ... som jag försökte påpeka på Sverifandomlistan så sent som för
ett par dagar sedan. Det handlar inte om rätt eller fel, bra eller dåligt.<<
  Nix pix.
  Det handlar om rätt eller fel.
  Att såsom Anders Bellis i massiv skala förfalska röster i en fanfond (som i
SEFF 1987, 34 röster förfalskades och fotostatkopior av allt har publicerats)
och därmed bedra sf-fandomen på ganska betydande belopp är helt enkelt fel.
(Beloppet var 5-6000 kr i dåtida pengar; multiplicera med 3-4 för att få det i
dagens penningvärde.)
  Att i strid mot de tydligt angivna reglerna för en lista (se FAQ:en) försöka
införa "moderering" är helt enkelt fel. Så får man inte göra, och därmed måste
man se till - såsom jag gjorde, då jag som listans grundare har rätt till det -
ingripa och lägga saken till rätta.
  Det handlar i *högsta* grad om rätt och fel!
  Att Johan Jönsson påstår sig vara "trött" kan möjligen bero på att hans
moraliska kompass är fullständigt uttröttad och slutat att fungera. Att hänvisa
till "trötthet" blir ett sätt att fly undan de oundvikliga slutsatserna! Det
blir för jobbigt för Johan J att acceptera att folk han fraterniserar handlar
klandervärt och begår övergrepp i frågor som handlar om rätt eller fel.