[SKRIVA] Re: DAST RIP

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 11 Jan 2008 21:26:22 +0100

Alephanten:
Magazine att du får slut på argument och måste börja med personangrepp.
Man kan visst gå på personen, om det är relevant för diskussionen.
  Argumentum ad Hominem är ogiltigt som argument. Se t ex:
  http://www.infidels.org/library/modern/mathew/logic.html

du lider av rena diskussionsmanin
  Alla har rätt att avge åsikter, argumentera för dem och stå vid dem.

är att vettiga, sakliga, rationella argument aldrig fungerar
Vi diskuterade DAST Magazine, såsom alla kan se högst civiliserat. Plötsligt började du slänga okväden och personpåhopp omkring dig. Det är tydligen dina "vettiga, sakliga, rationella argument"...

hålla fast vid rena dumheter
Vilket skulle vara "rena dumheterna" i frågorna kring DAST? Det är nog inte bara jag som är förbryllad.

Men detta är så oändligt välkänt bland alla
Tjafs. Här har varit en helt vanlig debatt, och helt plötsligt börjar du slänga ur dig otidigheter. Jag tror de flesta vem som utgör problemet.

ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!
Gå med på SKRIVA! http://www.skriva.bravewriting.com
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).