[SKRIVA] Ang: [SKRIVA] Novell (inte för kommentarer, nödvändigtvis)

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Jun 2008 13:55:27 +0200 (CEST)

Från: anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx
novell tycker jag själv inte blev så bra. Snacka om dålig slutpoäng. Ni behöver
inte nödvändigtvis kommentera...<<
  Nej, slutpoängen var inget vidare. Som en dålig rolig historia som slutar i
en antiklimax.
  Amerikanerna kallar det för en "shaggy dog story". Jag har hört en
förklaring någon gång om varför just "chabby dog", men jag har glömt
förklaringen.

förväntansfullt sorl hördes när en rad män i vita rockar arbetade sig fram mot
podiet. Enligt ryktena skulle det bli en historisk presskonferens<<
  Kanske litet klichéartad öppning. En presskonferens, dvs man öppnar med ett
tal där man står och berättar vad som skall hända eller har hänt. Tell-me-
professor-stilen.

  Sådant har det skrivits ett antal noveller om.

restprodukter ansamlas och ger huden en viss grönaktig ton.<<
  Vilket andra har skrivit om också. Kingsley Amis skrev en roman om en man
som vr grön, och den svenske författaren Carl Johan Holzhausen skrev det också
(Och hoppets färg är grön... - en ganska kul bok f ö).

  Aids-Aid och vertoflorin... Vad sade jag om namn. (Vert anknyter till
franskans "grön" och "flor..." har med blommor att göra. Säkert medvetet valt
namn, men det låter litet dumt.)

det ledde till att allt fler blev alldeles gröna i ansiktet - och på andra
ställen också, för all del.<<
  Här finns en hel, lång historia som du fullständigt missar att berätta.
  Och sedan kommer skabbiga hund-avslutningen.
  From the Swedish jury: Zero points...