[SKRIVA] Ang: Ny medlem på skriva-listan

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 9 Jun 2008 15:01:06 +0200 (CEST)

Från: jonas.akerlind@xxxxxxxxxxxx
>Jag tror att jag är ny medlem på SKRIVA. Jag hoppas det i alla fall, fick
>precis ett kryptiskt bekräftelse-mejl från skriva-request@xxxxxxxxxxxxx
  Sådana mail brukar låta kryptiska. De är skrivna av programmerare, inte
människor...
  Välkommen till listan!

>Snart kanske jag vågar. Har precis gått en skrivarkurs "att skriva fantasy"
>med Niklas Krog, vilket var bland det roligaste jag gjort på länge. Skitkul
>och nyttigt.
  Intressant! Niklas Krog har anslutit sig till juryn för SKRIVA:s
traditionella större sommartävling (Fantastiknovelltävlingen 2008). Då får du
väl möjlighet att försöka utöva vad du har lärt dig...

>Har en roman som ligger hos Bonnier Carlsen, på temat mobbning, utan inslag
>av fantasy eller SF. De ville ge ut den, den var t o m planerad för
>utgivning våren 2008. Men i julas ändrade de sig, stopp, tyvärr, vet inte
>riktigt hur vi ska ta detta vidare. Stor besvikelse.
  Var de så nära att ge ut den, tror jag att de absolut kommer att ge ut nästa
försök!

--Ahrvid

Ps. Jag tror (men är inte säker) att det du postade gick bara till mig, men
var avsett för hela listan (formuleringarna var sådana). Jag postar min
kommentar till listan i alla fall.