[rd_jsfsquad] Re: Vraag ExtVal BypassValidationController

  • From: Rudy De Busscher <rdebusscher@xxxxxxxxx>
  • To: rd_jsfsquad@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 2 May 2010 14:53:23 +0200

Steve,
hieronder enkele bevindingen welke je verder moeten kunnen helpen.  Ik had
geen probleem met in te loggen in je applicatie.

Login form: Geen id's maar label namen. Voeg attribuut label toe aan de
inputText (Inderdaad 2 maal nodig, met facelets (en templating) kan je dit
oplossen)

Zoek personen : De validatie fouten worden niet getoond omdat er geen
h:messages in scherm staat. Validatie gebeurd echter wel correct.

De wijzig knop vanuit detail scherm zal werken als je in de personBean de
editButtonRendered property geïnitialiseerd wordt op true (private boolean
editButtonRendered = true;)
De inputHidden voor deze property in het personDetail scherm is ook niet
meer nodig.
Zal op volgende squad een uitleg doen over het hoe en het waarom.

De deletePerson actionListener zal opnieuw werken als je eerst de
setCurrentlySelectedPerson oproept (weet je ook waarom ?)

Je gaat een actionListener moeten plaatsen achter de menulink personenlijst
welke de volledige lijst opnieuw opvult.  Als je immers gezocht hebt, kan je
niet meer de volledige lijst krijgen.

Je hebt geen nood aan conditionele validatie, ook niet voor het zoekscherm.
ExtVal gaat immers enkel de velden welke op het scherm staan gaan valideren,
niet alle velden welke in de klasse staan.  Geen probleem dus als er
required properties zijn welke niet op het scherm staan.

Je maakt ook veelvuldig gebruik van HTML tag om je pagina op te maken.
Vandaar dat je ook veel <f:verbatim moet gebruiken.  Alles is mogelijk
zonder deze html tags of, en dat is veel beter, overschakelen op facelets
waar je die verbatim tags niet meer nodig hebt.

Niet alle knoppen op editPerson werken.

Het gebruik van je JPAUtils klasse is goed voor een demo omgeving, maar niet
voor productie.  Het kan niet de bedoeling zijn dat je zelf je transactie
management en dergelijke gaat moeten schrijven in de backing bean.  Hiervoor
zijn er annotaties op Spring services.

*SLF4J: The requested version 1.5.11 by your slf4j binding is not compatible
with [1.5.5, 1.5.6]
SLF4J: See http://www.slf4j.org/codes.html#version_mismatch for further
details.*
-> Hibernate (ook dbunit heeft een versie maar een lagere) heeft slf4j-api
1.5.8.  Je zal daarom dit versie nummer moeten gebruiken in de POM voor
jcl-over-slf4j en slf4j-log4J.
Je plaatst ook een aantal dependencies (oa commons-digester en
commons-collections) in je POM maar maven zal deze via de andere
dependencies wel meetrekken.

Rudy