[rd_jsfsquad] JSFSquad verslag 22/4

  • From: Rudy De Busscher <rdebusscher@xxxxxxxxx>
  • To: rd_jsfsquad <rd_jsfsquad@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 2 May 2010 14:54:52 +0200

- Overzicht van JSF Ecospace (JSR = API; Implementaties = Mojarra, Myfaces;
Component libraries = Trinidad, Richfaces, PrimeFaces, IceFaces, Tomahawk,
...; frameworks = ExtVal, Facelets, Myfaces Orchestra, ...
- JSF Unit testing met Myfaces Test.  Heb pagina op de Squad wiki gemaakt en
code ingecheckt.  Is al meer dan op de squad zelf is gepresenteerd oa hoe
een actionListener testen.
- Bespreking Steve zijn POC. (zie ook andere mail thread)
- Mogelijkheden van Facelets om EL functies te definieren.  Was nog niet de
oplossing welke we wilden voor een verkorte versie van #{msg['key.test']}.
Ondertussen heb ik wel de oplossing gevonden voor dit laatste, ga het
uitwerken tegen volgende keer en dan kunnen we bv #{msg$key.test} schrijven.

Momenteel ben ik 2 maand met ouderschapsverlof. Ik wil wel nog eens een
bijeenkomstje organiseren rond 10-15 juni als er voldoende interesse is.
Zal nog een doodle laten verschijnen hiervoor.

nog veel JSF plezier.
Rudy.