[orasi] Re: Σπάει τα ρεκόροΤσότρας

  • From: Ανδρέας Χριστοφόρου <axionna@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 3 Feb 2008 10:51:08 +0200

Μπράβο.
----- Original Message -----
From: "Kostas Theodoropoulos" <ksteo@xxxxxxxx>
To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
Sent: Sunday, February 03, 2008 9:40 AM
Subject: [orasi] Σπάει τα ρεκόρ οΤσότρας

>    Έχει σαρώσει τα μετάλλια και τα πανελλήνια ρεκόρ ο Νίκος Τσότρας. Ο
μόλις 17 χρόνων κολυμβητής του Μεγάλου Αλεξάνδρου Θεσσαλονίκης, που είναι
και άτομο
> με ειδικές ανάγκες, δείχνει απίστευτη θέληση στις προπονήσεις. Μάλιστα, το
πάθος του για διάκριση είναι τέτοιο, που τον οδηγεί στο να πραγματοποιεί,
από
> αγώνα σε αγώνα, όλο και καλύτερες εμφανίσεις.
>     Η πορεία του είναι διαρκώς ανοδική και ο κοντινότερος στόχος του είναι
να καταφέρει να πάρει το εισιτήριο για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του
Πεκίνου.
> Ο νεαρός αθλητής κατέκτησε μέχρι στιγμής 8 μετάλλια σε πανελλήνιους αγώνες
(4 στην κατηγορία των ανδρών και 4 στους νέους), ενώ μόνον τους τελευταίους
> μήνες του 2007 κατέρριψε δύο φορές το πανελλήνιο ρεκόρ (συνολικά έχει
καταρρίψει 34 ρεκόρ σε 50άρες πισίνες).

>     Επίσης, στα δύο διεθνή μίτινγκ, που έγιναν στο Μάντσεστερ και στην
Τσεχία, κατέκτησε συνολικά 10 μετάλλια (4 χρυσά, 4 ασημένια και 2 χάλκινα).
Ο καλύτερος
> χρόνος που έχει στα 50 μέτρα ελεύθερο των ανδρών είναι 32.08, χρόνος που
αποτελεί πανελλήνιο ρεκόρ ανδρών για άτομα με ειδικές ανάγκες.

>     «Η αρχική μου ενασχόληση με την κολύμβηση έγινε για την αποκατάστασή
μου, προκειμένου να ξεπεράσω κάποια κινητικά προβλήματα που αντιμετωπίζω στα
πόδια.
> Τότε, ο γιατρός μου είπε ότι η κολύμβηση θα με βοηθούσε και θα με έκανε
δυνατότερο», ανέφερε ο Νικόλαος Τσότρας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

>     «Όμως, η κολύμβηση μου άρεσε», συνέχισε «κι έτσι, η συνέχεια στα ίχνη
του πρωταθλητισμού αποδείχθηκε μονόδρομος. Κατόπιν γράφτηκα στο Μέγα
Αλέξανδρο
> 1994 και άρχισα εντατικές προπονήσεις. Από τον αθλητισμό πέρασα στον
πρωταθλητισμό και σιγά- σιγά ήρθαν όλα αυτά τα μετάλλια. Έπειτα από αυτό το
σημείο,
> στο οποίο βρίσκομαι, στοχεύω στην Ολυμπιάδα. Το τρένο της πρόκρισης ακόμη
δεν έχει χαθεί και πιστεύω ότι εάν πιάσω τα όρια θα καταφέρω να παραβρεθώ
στο
> Πεκίνο».
>
>     Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 17χρονος κολυμβητής είπε τα εξής:
>
>     -Ποιοι είναι οι στόχοι τα επόμενα χρόνια;
>
>     «Στοχεύω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και σ' όλες τις μεγάλες
διοργανώσεις. Παράλληλα, βλέπω και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου,
καθώς θα είμαι στην
> καλύτερη ηλικία. Θέλω να καταρρίψω και το παγκόσμιο ρεκόρ, το οποίο είναι
μέσα στις δυνατότητές μου».

>     -Στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετά κρούσματα ντόπινγκ. Στην Ελλάδα τα
πράγματα είναι ακόμη αγνά;

>     «Απ' ό,τι γνωρίζω, δεν υπάρχουν στην Ελλάδα κρούσματα ντόπινγκ.
Προσωπικά δε γνωρίζω πολλά πράγματα. Δεν έχω και μεγάλη εμπειρία, καθώς έχω
βγει εκτός
> Ελλάδας μόνο δύο - τρεις φορές. Φυσικά, πέρα από την κολύμβηση, σαφώς και
έχω ακούσει ότι έχουν κάποιοι αθλητές κάνουν χρήση απαγορευμένων ουσιών».

>     -Κάθε φορά που κατακτάς την πρώτη θέση και καταρρίπτεις ένα πανελλήνιο
ρεκόρ τι ακριβώς σκέφτεσαι;

>     «Πάμε για το επόμενο ρεκόρ. Αυτό οφείλεται στη σκληρή δουλειά που κάνω
τόσα χρόνια, την στήριξη που είχα από την οικογένεια, την προπονήτρια και το
> σύλλογό μου. Επίσης και η Ομοσπονδία βρίσκεται - όσο μπορεί - δίπλα μου
και με βοηθάει με όποιον τρόπο μπορεί. Κάθε φορά που αγωνίζομαι με
καλύτερους αθλητές
> πεισμώνω, ώστε να τους περάσω».
>
>     -Ποιο είναι το επίπεδο της κολύμβησης στο χώρο των ΑΜΕΑ;
>
>     «Είμαστε λίγοι οι αθλητές. Τα παιδιά θα έπρεπε να έρθουν στην
κολύμβηση, ώστε να βρουν μια διέξοδο στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Όμως
οι περισσότεροι
> έρχονται μόνο για αποκατάσταση και σε καμία περίπτωση δεν έρχονται για
πρωταθλητισμό. Λείπουν σ' όλα τα παιδιά οι αγώνες. Επίσης, οι υποδομές στην
Ελλάδα
> είναι ανύπαρκτες. Στη Θεσσαλονίκη, μόνο δύο κολυμβητήρια είναι
προσπελάσιμα. Υπάρχουν όμως μεγάλες συνοικίες που δεν έχουν κολυμβητήρια,
κάτι που αποθαρρύνει
> πολλά παιδιά».
>
>     -Ποιο είναι το ημερήσιο πρόγραμμά σου;
>
>     «Κάθε μέρα το πρόγραμμά μου είναι ίδιο. Σηκώνομαι στις 7:30 και
πηγαίνω στο σχολείο. Γυρίζω στο σπίτι περίπου στις 14:30. Το μεσημέρι τρώω,
διαβάζω
> και κατόπιν πηγαίνω στην προπόνηση. Πρώτα κάνω γυμναστήριο, μετά κολυμπώ
και γυρίζω στο σπίτι στις 10 το βράδυ. Κατόπιν προσπαθώ να χαλαρώσω.
Σίγουρα,
> πριν κοιμηθώ, θα ακούσω μουσική. Μου αρέσουν τα ροκ, ενώ δε θα παραλείψω
να μπω και στο Ίντερνετ, να παίξω διάφορα παιχνίδια on line».

>     -Όταν σταματήσεις την ενεργή σου αθλητική δραστηριότητα με τι θα
ασχοληθείς;

>     «Ακόμη και να τελειώσω τον πρωταθλητισμό, δε θα σταματήσω με τον
αθλητισμό. Πάντα θα κολυμπάω, επειδή είναι το μόνο άθλημα που κάνει καλό σ'
όλο το
> σώμα. Θα ασχοληθώ με το επάγγελμά μου που θα είναι ο αθλητισμός».
>
>     -Τι έχεις να πεις για την κατάσταση που επικρατεί γενικότερα στην
Ελλάδα με την ανυπαρξία υποδομών για τα άτομα ΑΜΕΑ σε δημόσια κτίρια;

>     «Είναι μια τραγική κατάσταση. Η δική μου αναπηρία δεν είναι μεγάλη.
Όμως, άλλα παιδιά, που κάθονται σε καρότσι, αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα.
Ουσιαστικά,
> αποκλείονται από πολλά σημεία. Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, για
παράδειγμα, δεν υπάρχουν καφετέριες με ειδικές ράμπες. Θεωρώ ότι πολύ
σύντομα η Ελλάδα