[openyourmind] Οσο κι αν υπάρχουν Ελληνες

  • From: ANNA-MARIA FOSKOLOU <firefly.tinos@xxxxxxxxx>
  • To: openyourmind@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 05 Nov 2011 22:56:55 +0200

Για όλα αυτά που μας έκαναν να ξεχάσουμε...Το σίγουρο είναι, πως έχουμε φτάσει οι ξένοι να εκτιμούν περισσότερο απο εμάς την ιστορία μας... Μαδρίτη, μόλις μερικά χρόνια πριν : Μια Ελληνίδα φοιτήτρια και μετέπειτα καθηγήτρια στο καθολικό πανεπιστήμιο της πόλης είναι μια από τους καλεσμένους στο δείπνο που παραθέτει ο αντιπρύτανης του πανεπιστημίου στο σπίτι του. Σε μια άκρη του σαλονιού, σε περίοπτη θέση και ιδιαίτερα προσεγμένο δεσπόζει ένα μεγάλο γυάλινο κουτί. Μέσα υπάρχει μόνο μια πέτρα-όχι μάρμαρο, πέτρα. Μια πέτρα που σήκωσε κάποτε ο ίδιος από το βράχο της Ακρόπολης… Και ένα σημείωμα, γραμμένο από τον ίδιο τον αντιπρύτανη: «Με την ελπίδα ότι κάποτε σ’ αυτήν την πέτρα πάτησε ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης…».

Όταν μου διηγούνταν τη σκηνή αυτή η γυναίκα που τη βίωσε και βλέποντας το δάκρυ που ήταν έτοιμο να κυλήσει απ’ τα μάτια της θεώρησα ότι το ότι ανατρίχιασα ήταν η ελάχιστη αντίδραση μπροστά σ’ αυτό που άκουγα και ζούσα μέσα από τη διήγησή της. «Δεν είχε παιδιά, μόνο κάποια ανίψια. Στη διαθήκη του έγραψε πως αν δεν είναι άξιοι να τη διατηρήσουν στην κατάσταση που τη διατηρούσε ο ίδιος, επιθυμία του ήταν μετά το θάνατό του να την επιστρέψουν στον τόπο που τη
γέννησε, εκεί όπου ανήκε».

Συνεχίζοντας την αναδρομή στην περίοδο της παραμονής της στην ισπανική πρωτεύουσα θέλησε να μου αφηγηθεί την εμπειρία της κατά την άφιξή της στο σπίτι όπου θα έμενε, σκηνή που όπως μου εξομολογείται δεν θα ξεχάσει ποτέ… «Με υποδέχθηκε ο γιος της οικογένειας, πρωτοετής φοιτητής δημοσιογραφίας. Γοητευμένος από τον ελληνικό πολιτισμό, θαυμαστής της ελληνικής γλώσσας ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος που θα έμενα στο σπίτι τους γιατί θα είχε την ευκαιρία να κάνει practice στα ελληνικά που είχε μάθει στο σχολείο. Μετά από πολύωρο ταξίδι και μια απίστευτη ταλαιπωρία μέχρι να φτάσω έξω απ’ την πόρτα τους τον κοιτούσα τουλάχιστον σαν να ήμουν από άλλο πλανήτη όταν μου απάγγελλε με στόμφο, σε άριστα αρχαία ελληνικά στίχους της Ιλιάδας από το κατώφλι της πόρτας! Και ο ίδιος όμως άρχισε να απορεί όταν, αφού επανέλαβε πιο καθαρά και παραστατικά η αντίδρασή μου παρέμενε η ίδια.

-Δεν είστε ελληνίδα; με ρώτησε.

-Πώς είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνετε; Μετά από καιρό κατάλαβε ότι δεν ήταν αυτή η γλώσσα που μιλάμε στην Ελλάδα… »

Πάντως δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένα μέσο ισπανό που διδάσκεται στο σχολείο αρχαία ελληνικά, που απομνημονεύει Όμηρο… όπως και οι περισσότεροι Ευρωπαίοι, τη στιγμή που εδώ οι ώρες των αρχαίων ελληνικών κρίνονται χάσιμο χρόνου και ανάξιες να αποτελούν μέρος ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος και απαξιώνονται. Τη στιγμή που στην Ελλάδα δεν ξέρουμε καλά καλά ποιος ήταν ο Όμηρος, τη στιγμή που μια επίσκεψη στην Ακρόπολη για τους Έλληνες αποτελεί ευκαιρία για να φωτογραφηθούν με ξένους τουρίστες και να κάνουν «δημόσιες σχέσεις». Τη στιγμή που ενώ σπουδάζω ελληνική φιλολογία τα βιβλία απ’ όπου χρειάζεται να διαβάσω στο πανεπιστήμιο είναι στα αγγλικά! Τη στιγμή που η Ελλάδα χάνεται σε παγκόσμιες διαπραγματεύσεις… Τη στιγμή που κάτι είναι βέβαιο πως δεν πάει καλά…

Τα σχόλια δικά σας!

ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

OnLine, Επικοινωνία, με τούς openyourmind: skype:annamaria_firefly?call

Ο καιρός σήμερα:
http://penteli.meteo.gr/innoetics/dailyForecast.mp3 πηγή:meteo.gr

WEB MULTIMEDIA BUY openyourmind  1 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2011.rar http://dl.dropbox.com/u/7979681/WEB%20MULTIMEDIA%20BUY%20openyourmind%20%201%20%CE%9F%CE%9A%CE%A4%CE%A9%CE%92%CE%A1%CE%8A%CE%9F%CE%A5%202011.rar

Για να διαβάσετε πληροφορίες σχετικά με την openyourmind mailing list, λίστα συζήτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επισκεφτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
//www.freelists.org/webpage/openyourmind

Η ηλεκτρονική διεύθυνση που θα λαμβάνετε και θα δημοσιεύετε τα e-mail σας στα μέλη της λίστας είναι η:
openyourmind@xxxxxxxxxxxxx
Εάν επιθυμείτε να διαγραφείτε ,απλά στείλτε e-mail στην διεύθυνση:
openyourmind-request@xxxxxxxxxxxxx
γράφοντας στο θέμα την λέξη: unsubscribe
Το αρχείο της λίστας βρίσκετε στην παρακάτω διεύθυνση
//www.freelists.org/archive/openyourmind