[openyourmind] Η Μιζέρια του Πλούτου

  • From: Κούβαρης Κωστας <kostaskouv@xxxxxxxxx>
  • To: openyourmind <openyourmind@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 17 Mar 2011 15:13:15 +0200

Η Μιζέρια του Πλούτου

Αφορμη για το παρον αντλω απο το κειμενο-υπογραφη της marion:"Επιτυχια ειναι να αποκτας αυτο που επιθυμεις.
Ευτυχια ειναι να επιθυμεις αυτο που απεκτησες."

Δραττομαι λοιπον απο αυτο για να βαλλω απο πλευρας μου ενα,οσο μου επιτρεπουν οι δυναμεις μου γραπτως,ηχηρο χαστουκι κατα του marketing και των πολυεθνικων απανταχου του κοσμου οστις προσπαθουν μετα μανιας να μας βαλουν στην "αγελη" των δηθεν αγαθων-αναγκων που μας πλασαρουν μονο και μονο για να διαγουμισουν
τα πορτοφολια μας.

"Τι ειναι ο καταναλωτισμος?Μια ουτοπια του αντιπερισπασμου,η ιδιοφυης και ταυτοχρονα θλιβερη ιδεα πως,απο τη στιγμη που οι ανθρωποι ανταλλασσουν ή αγοραζουν αγαθα,παυουν να κανουν πολεμο,διοχετευουν τις επιθετικες τους ορμες στον χωρο του σουπερ μαρκετ ή του πολυκαταστηματος,πως μια τετοια δραστηριοτητα ταιριαζει τοσο στον Αραβα,τον Ινδο,τον Αφρικανο οσο και στον Κινεζο-οι οποιοι απασχολημενοι με αγορες ή με πωλησεις,δεν εχουν πια τον χρονο να μαλωνουν μεταξυ τους.Μια πολυ απογοητευτικη σοφια,γιατι δεν βλεπει την επι γης ειρηνη παρα μονο στη γενικευση μιας μηχανικης και επαγγελματικης δραστηριοτητας που δεν συνεπαγεται καμμια ανυψωση και περιοριζει την ανθρωπινη ζωη στις πραξεις του ξοδεματος και των ψωνιων.Το χαμογελο της διαφημισης ειναι το χαμογελο ενος Θεου που βρηκε επιτελους τη λυση για τις ανθρωπινες διχονοιες:τον καταναγκασμο σε ξεφρενα ψωνια σαν μια πολιτισμικη τελειωση. Οι δυτικες κοινωνιες μας δεν ευνοουν το εχειν αλλα την συσσωρευση,την αναλωση και την ανανεωση των εμπορευματων σαν τροπο ζωης.Αν αρκουμασταν,ηρεμα ηρεμα,στο να κατεχουμε απλως τα αυτοκινητα ή τα επιπλα μας,τα στοκ δεν θα αργουσαν να ξεχειλισουν και το συστημα θα παρελυε. Καταναλωτισμος σημαινει απαγορευση να κατεχεις κατι μονιμως.Εξαρση,ανανεωση,μιμητισμος:πρεπει να ανυψωνουμε συνεχως τις ιδιοτροπιες καποιων σε αναγκες
για ολους.
Το σφαλμα μας σε αυτον τον τομεα δεν ειναι να επιθυμουμε πολλα,αλλα να επιθυμουμε πολυ λιγα. Εντουτοις,η ουτοπια αυτη δεν ειναι και πολυ σιγουρη:οι ανθρωποι μπορει να ζηλεψουν τα αγαθα των αλλων και η ζηλια να εξελιχθει σε εχθροτητα.Τα αποκτημενα αντικειμενα μας χαριζουν πυρετικες απολαυσεις,ομως οι απολαυσεις αυτες ειναι συντομες,απλουστατα επειδη η συνηθεια τις εξαντλει γρηγορα.Το γεγονος πως η ευχη συμπιπτει με την πραγματωση της,ειναι θαυμαστο και ταυτοχρονα απογοητευτικο.Μονο αυτο που μας αντιστεκεται μπορει να αντιπροσωπευει μια αξια:ενα εργο τεχνης,ενα τοπιο μας συγκινουν επειδη δεν τελειωνουμε ποτέ με αυτα.Ο πλουτος τους μεγαλωνει οσο περισσοτερο τα γνωριζουμε,τα χωριζει αδιακοπα απο μας μια αποσταση που σηματοδοτει το πραγματικο μεγαλειο.Ο καταναλωτισμος,λοιπον,ειναι η ισοπεδωση προς τα κατω:αβλαβης οταν εξισορροπειται απο αλλα παθη,βλαβερος απο τη στιγμη που εκφυλιζεται σε στυλ ζωης για να μας επιβαλει τροπο συμπεριφορας,αξιες.Αντικαθιστωντας τους μεγαλους πολιτισμους με το φτωχο συμπαν της McDo,του Disney,της Coca Cola,του MTV,καθιστα τον ανθρωπο ενα πλασμα ματαιοσχολο,πανομοιοτυπο σε ολα τα πλατη και τα μηκη της γης.Η γλυκερη φιλικοτητα του σουπερ μαρκετ ή του παρκου αναψυχης δεν θα καταλαγιασει ποτέ την μανια του μηδενιστη ή του φανατικου". "...Πισω απο την τυφλη προσοψη των γυαλινων πυργων τους,αυτοι οι μεγαλοι αρχοντες(οι μεγαλες εταιρειες) βυσσοδομουν,βαζουν σε ενεργεια τεραστιους μηχανισμους,αποφασιζουν τι θα φορεσουμε,τι θα ανασανουμε,τι θα πιουμε,κατευθυνουν το μυαλο μας,το θυμικο μας,μας μολυνουν με φρικιαστικες αρρωστιες και κατοπιν προσφερονται να τις θεραπευσουν,γεννουν μεσα μας καθε ειδους ονειρα και μετα θα προσπαθησουν να τα πραγματοποιησουν.Κι ολα αυτα μονο και μονο για να μας εχουν του χεριου τους και να πλουτιζουν με τα βασανα και τις λαχταρες μας.Οπως παντα,η λογικη της συνομωσιας προδιδει ενα συναισθημα αλλοτριωσης.Οταν δεν διευθυνουμε πια το πεπρωμενο μας,μας αρεσει να πιστευουμε πως καποια αποκρυφη δυναμη απεργαζεται το χαμο μας,δουλευοντας μες στο σκοταδι.Παρολο που το καθεστως της ελευθερης συναλλαγης δεν υπαρχει πουθενα σε καθαρια κατασταση-οι περιορισμοι και οι φραγμοι του τελωνειου αποτελουν παντα μια πραγματικοτητα της εποχης μας-,αποδιδουμε συχνα στα διεθνη τραστ μια συναφεια,εναν μακιαβελισμο που δεν τον εχουν.Μπορει να ειναι ισχυρα στον τομεα τους,ομως δεν ειναι και πανισχυρα,καθως μας το αποδειχνουν αλλωστε οι υποχωρησεις τους,ο πανικος τους καθε φορα που στο Σηατλ,στο Νταβος,στο Πορτο Αλεγκρε ή στη Νοτια Αφρικη(σχετικα με τη δυνατοτητα των αρρωστων απο ειτζ να αποκτησουν προσβαση στα αναγκαια φαρμακα),η κοινη γνωμη αντιδρα,εναντιωνεται στις αποφασεις τους.Ειναι οντως πειρασμος να μεγαλοποιεις την δυναμη των πολυεθνικων για να λες πως εχεις να κανεις με εναν υπερανθρωπο αντιπαλο,ομως αυτοι οι γιγαντες των φαρμακων,της χημειας ή του πετρελαιου γινονται αλλοκοτα ευαισθητοι και τρωτοι απο τη στιγμη που ενα αποφασιστικο οχι θα τους φραξει το δρομο..."
Αποσπασμα απο το βιβλιο του Πασκαλ Μπρυκνερ "Η μιζερια του πλουτου"

Το δια ταυτα,λοιπον,δεν ειναι αλλο απο αυτο με το οποιο ξεκινησα:
"Επιτυχια ειναι να αποκτας αυτο που επιθυμεις.
Ευτυχια ειναι να επιθυμεις αυτο που απεκτησες."

Ποσοι απο μας μπορουν να ισχυριστουν οτι ειναι ευτυχεις?
Εγω,ειμαι υπερηφανος που την προσεγγιζω την ευτυχια σε εναν μεγαλο βαθμο με αυτη την μεθοδο. Διοτι δεν ενδιαφερομαι να αντικαταστησω το αυτοκινητο μου κι ας ειναι 12 ετων.Λειτουργικα ειναι αψογο. Διοτι δεν πεταω τα ρουχα μου σε 1 χρονο.Προτιμω να λιωσουν επανω μου παρα να ακολουθω την εκαστοτε "μοδα" των επιτηδιων ή των πισωγλεντηδων μοδιστρων.Φυσικα στο θεμα καθαριοτητας συμβιβασμος δεν χωρει,το τζην μπορει ναναι σκισμενο μα καθαρο. Διοτι δεν με ενδιαφερει η νεα "φουρνια" των τρωκτικων,αυτων που οι μουσικες εταιρειες λανσαρουν σαν τους τιτανες τραγουδοποιους του σημερα.Οι οποιοι αλλο δεν κανουν απο το να ασελγουν διασκευαζοντας παλιες αγαπημενες μελωδιες.Μια συλλογη με περι τα 80.000 original μουσικα κομματια μου φτανει(ή μηπως οχι?) Διοτι δεν θα τρεξω να παρω τον νεο σουπερ πεντιουμ πετωντας τον παλιο μου.Προτιμω να τον καψω στο overcloaking παρα να σκασω 100-200 ευρω στην καθε intel.
Διοτι...διοτι...
Τεςπα να μην μακρυγορω,ο καταλογος ειναι μακρυς.
Αναμενω τις αποψεις σας.
Πηγή
http://www.forums.gr/showthread.php?4907-%C7-%CC%E9%E6%DD%F1%E9%E1-%F4%EF%F5-%D0%EB%EF%FD%F4%EF%F5