[neveh-l] Fw: עדכון מארגון המורים לגבי הדיון שהיה בבית דין לעבודה והודעות נוספות!!

  • From: kfar-etzion <reuw@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: צוות כללי נווה חנה <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 30 Nov 2007 09:55:16 +0200

 למורים שלום,
*הערב היתה הפגנה מול בית הדין לעבודה לגבי צווי המניעה. בהפגנה היה ארוע מצער בו
שוטרים הרביצו למורה על לא עוול בכפו.  בבית דין אנשי האוצר ומשרד החינוך הראו
אטימות למאבק המורים.  בית הדין עוד לא הגיע להכרעה בשעה זו, אנו מצרפים לפה הודעה
רשמית מארגון המורים שנשלח למורים הלילה בנוגע לדיון בבית הדין.

*צירפנו מכתב שמורה מגוש עציון בשם גילה ברנר שלחה לנו לפורום. המכתב נוגע לשביתה
במגזר הדתי, חשוב לקרוא!!

*ביום שני יש הפגנה שהסטודנטים יזמו בעקבות המשבר בחינוך!! ההפגנה היא למען
המורים, המרצים והסטודנטים ואנו מבקשים מכולם להגיע, הסטודנטים נרתמים בצורה
רצינית מאוד למען מאבק המורים והם מגעים לכל ההפגנות שלנו וחשוב שנגיע להפגנה שלהם
שהוא למען כולם, מורים, מרצים וסטודנטים אשר כאחד סובלים מהמדיניות הכושלת של משרד
האוצר!
אם נאחד כוחות נוכל להגיע להישגים באמת משמעותיים!!
ההפגנה תהיה ביום שני ב14:00 בככר פריז, מול בית ראש הממשלה!

*בסוף המייל צירפנו פרטים לגבי יוזמה להפגנה גדולה בירושלים במוצ"ש 12\8 מטעם
מורים בצפון.

בברכה,
מטה המאבק להצלת החינוך
פורום המורים הדתיים

 ההודעה מארגון המורים

חברי ארגון המורים!   29.11.07

שרת החינוך ומנכ''לית משרדה, לא די שאינן תורמות למשא ומתן, אלא מבקשות צווי
מניעה, כדי שנחזור עם צווים לבתי הספר.
במהלך הדיון בבית הדין הארצי לעבודה, הוכו מורים ברחוב על ידי משטרת ישראל, ואילו
אנשי האוצר ומשרד החינוך צחקו בזלזול באולם הדיונים, כאשר שמעו על כך.
זה לא ייסלח להם!

הרס מערכת החינוך ע''י הממשלה הגיע לשיא!

בברכה,
הנהלת ארגון המורים

  מכתבה של גילה ברנר

בס"ד אור ל י"ח כסלו תשס"ח
                       בעקבות שביתת המורים
ההחמצה הגדולה

לאחר יותר מ 40 יום בהם אני שובתת מעבודתי כמורה, לאחר זמן רב כל כך בהם לא הייתי
בכיתה ולא הכנתי שיעורים,

לא דיברתי עם ולפני תלמידים, קלטתי את ההחמצה הגדולה של השביתה.

אני לא מתכוונת להפסד זמן ההוראה היקר, שמי יודע כיצד נצליח להשלימו, אני גם לא
מתכוונת לנזקים החינוכיים של השביתה שהרי ילדי ותלמידי מסודרים: הם הולכים לבית
הספר ואינם יושבים בטל.   הילדים שלנו אינם מגיעים לפאבים ואינם מסתובבים ברחוב
והשביתה אינה מורגשת אצלם דיה.  יש להם קצת יותר שעות חופשיות שנגרמו בגלל חלק
מהמורים שכן שובת אך יש להם מסגרת, הם צריכים לקום בבוקר ולהגיע לבית הספר.

נכון, מרכז ישיבות בני עקיבא החליט שהוא תומך בשביתה אך לא יצטרף אליה בגלל ביטול
תורה וכך עושים גם אולפנות וישיבות תיכוניות רבות אחרות.   ואכן תומכת אני ברצון
שלא לבטל לימוד תורה, שהרי התורה היא הבסיס לחיינו.

אך תמהני מדוע בגלל זאת מתקיימים גם לימודי התיכון?

תארו לעצמכם התנהלות אחרת לגמרי של המגזר הדתי בשביתה:  הישיבות והאולפנות היו
מכריזות על השבתת לימודי החול ואילו את לימודי הקודש היו עושים בעיבורה של עיר.
רק דמיינו את המראה המרשים של גן הורדים בירושלים מלא בתלמידי ישיבה שלומדים את
סדר הבוקר בחברותות על הדשא.  קול התורה היה מגיע למרחוק ואולי אף מושך נוער
חילוני מושבת ומשועמם.   לאחר מכן קצת שירה וריקודים ושוב לימוד הפעם בשיעורים
שהרי רוב הרמי"ם אינם שובתים.   בטוחני שאם היו מבקשים את עזרת המורים המקצועיים
הם היו נענים בשמחה ובאים לעזור.

תארו לעצמכם שכל ישיבה ואולפנא הייתה יוצאת לעיר הקרובה ופשוט לומדת שם ומדגימה
בפועל את אורח החיים שלנו.

לאחר שבוע של לימוד ברחובה של עיר ניתן היה להזמין את הנוער החילוני ללימוד קצר
משותף.  תארו לעצמכם סדר ערב של עשרות ואולי מאות תלמידים בכיכר ציון ובמקומות
מקבילים אחרים בערים אחרות.

 במקרה של גשם ניתן היה להתארגן מראש ולפנות לנציג המורים או התלמידים של בית ספר
חילוני באזור שיבואו ללמוד בבית המדרש.   אולי אפילו היו מגיעים ורואים ש"ישע זה
כאן".

אנו מדברים על "פנים אל פנים" ועל התחברות על העם, אך בינתיים התחושה של העם היא
שהדתיים הלאומיים הללו דואגים רק לעצמם ואינם שותפים למאבק הכללי על מערכת החינוך.

אז נכון שפתרנו לנו חלק מהבעיות המדוברות על ידי חינוך אפור שעולה הון לנו עצמנו,
ונכון שאין לנו ברירה ובניית מערכת חינוך שונה היא חיונית, אבל יכולנו לנצל את
השביתה למגע ישיר ואמיתי עם הנוער של העם שלנו. רק להזכירכם שהם אלו שבעוד מספר
חודשים עשויים חלילה להיקרא לדגל הגירוש הבא.

יכולנו לקרב את הווייתנו אל הנוער שהוא בסופו של דבר בשר מבשרנו.  יכולנו לעשות
שישה שבועות של גשר בין עולמות שונים בחברה הישראלית

וזוהי ההחמצה הגדולה של שביתת המורים.

ואולי זה לא מאוחר מדי?

גילה ברנר

מורה מגוש עציון.

ושוב אנו מעבירים לכם את הקישור לאתר של עצומת ההורים נגד שבירת השביתה בחינוך
הדתי.  אומנם יותר הורים חתמו אך עדיין זה מספר מזערי ומאכזב מאוד. ישר כוח לאותם
הורים שחתמו!!!

http://www.atzuma.co.il/petition/efrat2007/1/

תהלוכת האלפים בירושלים

זה 45 יום אנו שובתים, מפגינים בצמתים עורכים צעדות ומסבירים לכל מי שמוכן לשמוע
על מה מאבקינו, אך עדיין לא הצלחנו לשבור את חומות האוצר והממשלה. אנו נלחמים לא
על כמה אחוזי תוספת למשכורת, אלא על שינוי מהותי בחינוך ובמקצוע ההוראה, ולכן
מאבקינו כה קשה. אני מאמין באמונה שלמה כי בעיקר העקביות וההתמדה (לעמוד יומיום
בצומת עם שלטים ולא להישבר )   הם אלו שיביאו בסופו של דבר להיענות הממשלה
לדרישתינו. בבולגריה המורים שבתו 3 חודשים ולבסוף הכפילו את שכרם, כאשר כל יום
הפגינו במרכז העיר למשך מספר שעות.

גל המחאה הולך ומתרחב, הסטודנטים לוקחים חלק פעיל ואקטיבי בהפגנות, התלמידים
מתחילים להתארגן בצורה מאורגנת ולהשמיע את כולם, ההורים מבינים ותומכים במאבקינו,
ומתחילים גם כן לקחת חלק יותר פעיל במאבק. בנוסף לעקביות והנחישות שאנו מפגינים
ונמשיך להפגין אנו צריכים להראות עוצמה בדומה לעוצמה של 100,000 איש בכיכר רבין,
לכן אני מציע שבעוד שבועיים במוצאי שבת בתאריך 8/12/07 במליאת 60 יום לשביתה (
סמלי מאוד) נערוך תהלוכה המונית ברחובותיה של ירושלים. אנו דורשים שינוי בסדרי
העדיפויות של הממשלה, אנו דורשים מהפכה של ממש- לאורך ההיסטוריה המהפכות התרחשו
כאשר ההמון יצא לרחובות, ככל שנצא כולנו ביחד, מאורגנים, לתהלוכה ענקית בירושלים
כך יהיה לראש הממשלה יותר ויותר קשה להתעלם מאיתנו. אם לפני העצרת בכיכר רבין הוא
כתב לנו מכתב דרך העיתון, לאחר תהלוכת האלפים בירושלים הלחץ עליו ילך ויגבר ובסופו
של דבר הוא יצטרך לשבת ולדבר איתנו. אני מציע שאנו אנשי השטח ניזום ונארגן את
התהלוכה, כמובן בשיתוף פעולה מלא עם ארגון המורים , אנו אנשי השטח נאמר בקול חזק
וברור שלא נתפשר ולא נוותר במאבקינו, אנו דורשים להעמיד את החינוך בראש סדר
העדיפויות של המדינה, אנו נחושים להשיג שינוי משמעותי בחינוך ובמעמד המורה, אנו
מודעים שתהליך מסוג זה לוקח זמן אבל אנו דורשים להתחיל אותו כיום!!!   ובהסכם
כתוב!!!

תהלוכה של אלפי אנשים בירושלים תיתן לנו חזית אחידה , הפגנת סולידאריות כוח
ועוצמה, ויתדלק את מצבורי המוטיווציה שלנו, ובנוסף נזכה בסיקור תקשורתי נרחב.

 אני קורא לכל פעילי השטח בואו נתארגן ביחד ונוציא לפועל את תהלוכת האלפים
בירושלים,  בנוסף

לפעילויות המקומיות שאנו עושים ונמשיך לעשות , ניזום ונארגן תהלוכה ברמה הארצית!

בואו כולנו, מורים, תלמידים, הורים, סטודנטים, אזרחים שהחינוך יקר לליבם,

נעלה לירושלים במוצאי שבת בתאריך   8/12/07

לצעדת אלפים למען חינוך ראוי במדינת ישראל.

מקס טאיצ''ר, מורה ב-"העמק המערבי" ,קיבוץ יפעת.

max_taicher@xxxxxxxxx

054-2262818

21:11