[kfar_etzion] Re: ההצבעה -בעד או נגד-בקלפי

  • From: אמיתי פורת <mipo@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skedar@xxxxxxxxxxxxxxxxx, kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 27 Sep 2009 11:06:56 +0200

לחברים שלום

ערב יום הכיפורים תש"ע

אני מודה לשמואל על השתדלותו הרבה לשמור את הויכוח והדיון הרגיש בסגנון ראוי,
ברוח הימים האלו ובעז"ה גם להמשך.

עם זאת ההימנעות מדיון משותף בנושא – חותרת תחת ערך השיתוף עצמו, כיצד ניתן
להמשיך ולדגול בשיתוף מבלי לדון עם שותפיך על נושאים יסודיים באורחות החיים כמו
אלו המצויים בדוגמאות שלך שמואל ועוד???

מלבד זאת הימנעות כזאת חוסמת את היכולת לקדם את אותם נושאים האמורים במכתבך זה,
שיש בהם חשיבה מעודכנת / מחודשת לעומת הקיים. זאת אומרת אתה חוסם את רצונותיך
שלך (שודאי יש אחרים השותפים להם)-  מלהתקדם ולהתממש בפועל !

דוגמה בולטת מתוך הדברים האחרונים של שמואל:

*       אני נגד שכר דיפרנציאלי אשר מבוסס על רמת הכנסה של החבר בפועל.
*       אני בעד תגמול לעבודה על בסיס מאמץ ושעות עבודה.

המשפט השני הוא שינוי מהותי לעומת הקיים היום (לענ"ד שינוי גרוע הרבה יותר
משיטות אחרות, כיוון שהוא מחייב שיפוטיות רבה, ללא קריטריונים אובייקטיביים
והניסיון ברוב הקיבוצים מכריע נגדו באופן מובהק). אבל נניח לדעתי האישית בנושא
שיטה זו- היא מחייבת דיון משותף בין השותפים, כיצד נוכל לקיימו אם נדחה את הצעת
ההחלטה בקלפי הנוכחית???

ועוד דוגמה מתוך דברי שמואל:

*       שיוך דירות נראה רעיון מעניין - אך יש לנתק דיון זה משכר דיפרנציאלי,
הוא קשור אך ורק לזכויות על דמי עזיבה והורשה לבנים. (זה נושא מורכב העומד בפני
עצמו).

מתי לאחרונה דנו באפשרות זו המהווה שינוי מרחיק לכת לעומת הקיים??? כיום שיוך
דירות  מוגדר כאחד הקריטריונים להיותו של קיבוץ "קיבוץ מתחדש" ע"פ תקנות הסיווג
(ראה קישור למשל:
<http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/F9FAAD57-6DBF-46EB-B18F-3327256F71F4/
0/TakanotKibbutzim.pdf>
http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/F9FAAD57-6DBF-46EB-B18F-3327256F71F4/0
/TakanotKibbutzim.pdf).

אין זה אומר שלא צריך לבחון את הנושא מבחינת התאמתו לכפ"ע- אבל יש לקיים תהליך
של דיון משתף, מובנה, מקצועי- זאת ניתן לעשות במסגרת הדיונים על אורחות חיים
לפי הצעת ההחלטה העומדת להצבעה בקלפי.

ועוד דוגמה:

בדיונים קודמים (מזמן) הצהיר שמואל כי הוא עקרונית בעד הפרטות נוספות בתחום
השירותים- הצריכה – אותן ייבחן לגופם.

לא הצלחנו לקדם כאלו מסיבות שונות. אחת מהן היא שמאד קשה להביא "קטע" צר / קטן
של הפרטה ולדון בו לגופו- פעמים רבות חברים רואים את חצי הכוס הריקה. דיון כזה
נעשה כולל ומאוזן יותר במצב שבו הוא מעמיד לבחינה את כלל השירותים ובוחן אותם
מבחינה ערכית, מבחינת המשאבים, מבחינה תפעולית ועוד – זו בדיוק העבודה שאנו
מבקשים לעשות בשיתוף רחב ככל האפשר של חברים בצוותי העבודה וכמובן באסיפות
ובהכרעות.

אני כמובן קורא לחברים להצביע בעד ההצעה ולהשתתף באופן פעיל בדיונים, ביצירת
ההסכמות המחודשות לכולנו!

גמר חתימה טובה

אמיתי

  _____