[kfar_etzion] ערב נשים בלילר"חאב - תגובה!

  • From: ירון רוזנטל <yaronr@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: תפוצה כפר עציון <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 23 Jul 2006 06:19:12 +0200

בוקר טוב

אשיב בקצרה למרות חשיבותו של הנושא.
אין לי בעיה עם ערבי לימוד לנשים, אבל להפריד סיורים בירושלים?
תחושתי היא שמדובר בתהליך, שאסור לבחון אותו ברמת המיקרו, אלא לנסות ולהבין לאן
החברה הדתית הולכת ולשפוט את התהליכים המתרחשים אצלנו על רק החברה בה אנו חיים ולא
באופן נקודתי.
להתחרדות לעניות דעתי יש שני סימפטומים מרכזיים: הפרדה בין נשים לגברים ובידול
(מהחברה החילונית ומחברות דתיות ליברליות).
ניתן לקחת כמקרה מבחן את מערכות החינוך - בעבר כל הילדים הדתיים נשלחו לבתי ספר
ממלכתיים דתיים המשותפים לכל גווני הציונות הדתית כיום, כיום כל פלג פותח לעצמו
בית ספר וגורם להמשך הבידול וההסתגרות (האדישות של כלל הציבור הישראלי בהתנתקות
היא תוצאה ישירה של תהליך זה).
השנה לראשונה נשלחים ילדים מכפר עציון לבתי ספר פרטיים בדלנים (אורות עציון)
שמחלישים את החינוך הממלכתי דתי המשותף.
בשבוע האחרון שכן בכפר עציון סמנריון הדרכה של בנ"ע, מי שעקב אחר הילדים וודאי
הופתע לראות, שהם שומעים שיחות כאשר יש מחיצה בין הבנים והבנות. זאת ועוד, בחדר
האוכל הבנים והבנות יושבים בשולחנות נפרדים.
להפרדת סיורים בירושלים אין לעניות דעתי קשר לטרנד רוחני כזה או אחר אלא מתוך מגמה
של חלק (קטן מאוד) מהמשתתפות ליצור חברה נפרדת.

כעת כפר עציון עומד לפני קליטת תושבים חדשים, באופן אישי אני מקווה שיקלטו ביישוב
משפחות מכל הסוגים והגוונים, אבל במידה ויתקימו במקום שתי קהילות - אחת חרדלי"ת
נפרדת ואחת דתית רגילה יהיה הדבר מצער מאוד.
מי שאינו מאמין שדבר כזה יכול לקרות שיצא לעפרה וילמד כיצד היישוב הליברלי והמלוכד
הפך ליישוב עם שתי חברות, אחת חרדלי"ת נפרדת ואחת אורוטודוקסית מודרנית.

צר לי על מי שנפגע באופן אישי מהערתי ברשימת התפוצה שהייתה בסגנון התגובות
באינטרנט (מסר קצר וקולע).

ירון