[kfar_etzion] סודותיו של ניוטון

  • From: "Yaacov Taube" <YTaube@xxxxxxxxxxx>
  • To: <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 19 Jun 2007 15:00:31 +0300

לכולם,

בין 18/6 – 17/7 בספריה הלאומית קיים תערוכה מיוחדת במינה: סודותיו של ניוטון.
בעקבות חשיפת כתבי היד של סיר אייזק ניוטון.

ב-1951 אברהם שלום יהודה תרם את האוסף שלו של כתבי יד של סיר אייזק ניוטון למדינת
ישראל. ב-1969 האוסף הגיע לבית הספרים הלאומי ועכשיו בפעם הראשונה האוסף נחשף
לציבור. אתמול במקרה הייתי בספריה. בדרך החוצה היו לי כמה דקות ונכנסתי לתערוכה.
ממש נדהמתי. ניוטון לא רק היה מדען הוא האמין בקשר החשוב בין דת ומדע. הוא המציא
את הקלקולוס וגילה את כח המשיכה אבל הוא גם כתב על הקבלה, על המקדש של שלמה והקשר
למשכן.  ועוד הרבה נושאים.

נאמר לי באופן לא רשמי שכתבי היד יוצגו רק השבוע בגלל מגבלות של חברת הביטוח.

מהאתר של התערוכה:

ניוטון, גדול הפיסיקאים שבכול הזמנים, מתגלה כאן באור חדש. כתבי היד של ניוטון
באוסף זה, מאוצרות בית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי, עוסקים בפרשנות המקרא, במבנה
המשכן והמקדש, בחישובי קץ הימים, באלכימיה ובהיסטוריה עתיקה.

הנה האתר ומצגת חלקית של התערוכה.

http://jnul.huji.ac.il/dl/mss/Newton/index.html
<http://jnul.huji.ac.il/dl/mss/Newton/index.html>

כדאי לעשות זמן לראות תערוכה מיוחדת במינה.

ינקי