[kfar_etzion] אב הרחמים

  • From: Kedar <skedar@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 28 Apr 2006 17:09:21 +0200

בענין מנהגי אמירת אב הרחמים בשבתות:

לא הייתי בשביעי של חג, אך קראתי ב"הד" דברי הרב אלישיב, וזה מזכיר לי....

מסופר כי לעיירה במזרח אירופה לפני מספר שנים הגיע אורח לשבת, והשתומם כאשר הגיעו
המתפללים ל"אשרי" שבמוסף התחילו כולם להתווכח - זה אומר יש להגיד "אב הרחמים" וזה
אומר שבשבת זו אין לאומרו.
אחרי מספר דקות של ויכוחים, פנה אותו האורח לרב המקומי בתמיהה ושאל מדוע אין הרב
מתערב בנושא ומכריע, ושאל עוד: וכי אין כאן מנהג המקום?
ענה לו הרב "כאן המנהג שכל שבת מתווכחים באם אומרים השבת אם לאו"

ואני שואל האם זה הדבר החשוב ביותר לשנות מכל מנהגי בית הכנסת שלנו הנוהגים היום?
אתמהה!

שמואל קידר