[ke_chavrim] לקראת בחירת ועדהאגודה

  • From: יוחנן בן יעקב <yochanan@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: רשימת תפוצה כפר עציון <Ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Dec 2014 23:32:39 +0200

שלום לכולם!

החלטתי לשים נפשי בכפי ולגלות ברבים את דעתי באשר לבחירת ועד האגודה הבא.
אני כותב דברים אלו כחבר מן השורה ולא בתוקף תפקידי בשנתיים האחרונות כיו"ר הוועד.
ועם זאת צברתי בשנתיים אלו הרבה ניסיון ותובנות, בהן חשוב לי לשתף את הציבור:

א.      לדעתי יש להעדיף עתה באופן מובהק בחירת יו"ר ועד האגודה מבין התושבים על
פני חבר קיבוץ.
לחברי הקיבוץ אוֹמַר: אנו מוגנים היטב בסדרת מסמכים - תקנון והסכמים - שנוסחו על
ידי עוה"ד של הקיבוץ, והם מבטיחים את האינטרסים החשובים והאמתיים של הקיבוץ מכל
פגיעה על ידי אגודת המתיישבים. בידי הקיבוץ שורה של כלים להבטיח שהאינטרסים
האמיתיים שלנו לא ייפגעו.
יש בין חברי הקיבוץ לבין עצמם, כמו בין התושבים לבין עצמם, מחלוקות לגיטימיות
בנקודות השקה מסוימות בין הקיבוץ לאגודה. כך קורה בכל גוף חי, תוסס ופעיל, המורכב
מאברים שונים. מחלוקות אלו אינן חוצות את הקהילה בקו המפריד בין חברי קיבוץ
לתושבים.
הרווח העצום שהרווחנו מהקמת השכונה, עולה על כל מה שנראה לכאורה כפגיעה בקיבוץ
ובחבריו. אני חש שלא השכלנו להבהיר זאת לחברי הקיבוץ. בכמה מקרים נמסרו נתונים לא
בדוקים ויש להצטער על כך, אבל אין בכך כדי לשנות את העובדות.
אנו שואפים להקים ולקיים כאן חברה מתוקנת, מתנהלת ברוח טובה, בשיתוף פעולה
ובאווירה נעימה. לשם כך, עלינו להשתדל ליצור איזונים והתנהלות משתפת בין חברי
הקיבוץ לתושבים. כיוון שרוב מוקדי השליטה והעוצמה נמצאים בידי הקיבוץ, כולל רוב
חברי קיבוץ בוועד האגודה, ראוי לדעתי לבחור תושב כיו"ר ועד האגודה.

ב.      אני ממליץ לכולנו לרענן את מוסדותינו, ועתה את ועד האגודה, על ידי בחירת
חברים ותושבים חדשים, שלא כיהנו בוועד בשנים האחרונות. תחלופה זו היא סם חיים
למוסדות פעילים ומייצגים את כלל הציבור שלנו. זו אחת הסיבות שהתעקשתי לסיים את
כהונת הוועד בתום שנתיים מבחירתו, כמפורט בתקנון האגודה (וכך התעקשתי גם לסיים את
כהונתי כיו"ר ועד הקיבוץ לפני כמה שנים). הרוטציה, התחלופה, מתן הזדמנות לחברים
נוספים לכהן במוסדות, אלו תנאים יסודיים להתנהלות תקינה ומשתפת. ב"ה זכינו לשפע
מועמדים מצוינים לחברות בוועד, המבחר גדול ומשובח!

אשמח להבהיר את הדברים בשיחה אישית עם כל מי שיפנה אלי!

בברכה ובהצלחה רבה!
יוחנן

נ.ב. אני מבקש מכל החולקים עלי להגיב בשיקול דעת, במתינות, ללא התלהמות. טיבו של
הכלי בו אנו עושים שימוש לדיונים כאלה - הדוא"ל, שאנשים נגררים בו לביטויים קשים,
לאלימות מילולית ולתוקפנות מיותרת ומזיקה! כדאי לכולנו להשתדל לרסן את עצמינו
ולהגיב באיפוק.

יוחנן בן יעקב
כפר עציון, 90912
בית - 02-9935176