[hu-nvda] Re: észrevételek

  • From: Ócsvári Áron <oaron1@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 06 Oct 2009 06:25:33 +0200

Sziasztok,
Ezek a hibák már javítva vannak, a legfrissebb Espeakban. Abból a nyelvi fájlt már nem lehet simánm az NVDA-val használni, mivel nem működne teljesen jól, mert az NVDA egy régebbi Espeakot használ. Ha valaki ki szeretné próbálni, akkor töltse le innen a Windowsos változatot:
http://espeak.sf.net/test/latest.html
Telepítéskor előjön pár szerkeztőmező, az egyikbe írjátok be, hogy hu, ha a max-al szeretnétek használni, akkor hu+max. Ekkor az nvda\synth drivers\espeak-data\voices\!v mappából másoljátok kki a max file-t, és ugyanide az Espeak mappájába rakjátok be espeak_espeak-data\voices\!v. Ezután az NVDA-basn a Sapi5-ös hangoknál eléritek a Humax hangot. Ekkor már eltünnek a Geri által jelzett hibák. A javítást még nem fejeztük be, úgyhogy bármilyen hiba van, azt küldjétek el nyugodtan...
      Üdv: Áron
2009.10.06. 0:32 keltezéssel, Dr. Simon Gergely írta:
Sziasztok!
Nem tudom, hogy az új hangfájl a ludas vagy az E-speak egyéb fejlesztése, de nekem nem tetszik egy-két dolog, szerintem hiba vagy nem tudom. A backslash az nekem jó lenne bekszlesnek is, a visszaper nekem nagyon hosszú. Persze ez nem hiba, csak megszokás. Hiba viszont, hogy elromlott a sorszámozás a táblázatokban. Az NVDA trunk logját olvastam, és ott a sorokat nem jól mondja be. A huszonegyedik huszonelső lett, a huszonkettedik huszonmásodik, de a huszonharmadiktól jó, és ez így van a harminccal és a negyvennel is. Szerintem valami általános programozási hiba lehet ez. Az biztos, hogy korábban ezt az E-speak jól tudta, tehát lehet, hogy az átíráskor valami elromlott. De ezt a korábbi hangfájlban nem tapasztaltam. Szerintem itt nem Áron és Attila lesznek a ludasok, illetve nem a hangfájl, amit be lehetett tenni az e-speak mappájába. Abban én nem találtam hibát. Most én a 3305-ös snapshot verziót használom. Korábban a 3278-as volt fent, abban még ez nem volt. Sem a "visszaper", sem a sorszámozási hiba. Máshol nem tudtam előcsalni a sorszámozás felolvasását (egy / első, 2 / második), stb. Mást még nem találtam, de ezt így nem szabad kiadni szerintem, hanem javítani kellene. Hogy kell? Én meg tudom csinálni? (nem vagyok programozó, de nyelvi fájlt már átvizsgáltam / fordítottam).
S.geri