[hu-nvda] észrevételek

  • From: "Dr. Simon Gergely" <dr.simon.gergely@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 6 Oct 2009 00:32:04 +0200

Sziasztok!

Nem tudom, hogy az új hangfájl a ludas vagy az E-speak egyéb fejlesztése, de
nekem nem tetszik egy-két dolog, szerintem hiba vagy nem tudom.

A backslash az nekem jó lenne bekszlesnek is, a visszaper nekem nagyon hosszú.
Persze ez nem hiba, csak megszokás.

Hiba viszont, hogy elromlott a sorszámozás a táblázatokban. Az NVDA trunk
logját olvastam, és ott a sorokat nem jól mondja be. A huszonegyedik huszonelső
lett, a huszonkettedik huszonmásodik, de a huszonharmadiktól jó, és ez így van
a harminccal és a negyvennel is. Szerintem valami általános programozási hiba
lehet ez. Az biztos, hogy korábban ezt az E-speak jól tudta, tehát lehet, hogy
az átíráskor valami elromlott. De ezt a korábbi hangfájlban nem tapasztaltam.
Szerintem itt nem Áron és Attila lesznek a ludasok, illetve nem a hangfájl,
amit be lehetett tenni az e-speak mappájába. Abban én nem találtam hibát.
Most én a 3305-ös snapshot verziót használom. Korábban a 3278-as volt fent,
abban még ez nem volt. Sem a "visszaper", sem a sorszámozási hiba. Máshol nem
tudtam előcsalni a sorszámozás felolvasását (egy / első, 2 / második), stb.

Mást még nem találtam, de ezt így nem szabad kiadni szerintem, hanem javítani
kellene.

Hogy kell? Én meg tudom csinálni? (nem vagyok programozó, de nyelvi fájlt már
átvizsgáltam /  fordítottam).

S.geri