[hu-nvda] Re: kérdések

  • From: "Rátóti A. Kriszta" <akriszta71@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Feb 2009 09:58:57 +0100

Sziasztok!

Ez engem is érdekelne, hogy az NVDA-val hogyanlehet használni a Thunderbird-et, mert a szerkesztőmezőjébe beleír ám ő, csak éppen visszaolvasni nem tudjuk, amit leírtunk, tehát nagyon meg kell jegyezni, hogy mit írtunk le, ill. lassítani kell a tempón, hogy minél kevesebb gépelési/helyesírási hibával írjunk. A Thunderbird-et Jaws-zal is csak úgy tudtam használni, hogy ablakosztályt rendeltem hozzá, no, de az NVDA-ban még ennek is behatároltak a lehetőségei, erre vonatkozólag sem találtam információkat. Egyébként a Thunderbird-del írott levelet akkor tudod elolvasni, hogy jól írtad-e meg NVDA-val, hogyha már elküldted, és az elküldött elemekben gyönyörűen megnyitja, és elolvassa, akár betűztetni is tudod. Na, miután a Thunderbird-del ekkora hatalmas "sikerélményem" volt, ezért fel is adtam, s úgy döntöttem, visszatérek az Outlook Express-re, azt ugyanis NVDA-val is és Jaws-zal is egyaránt lehet használni. Pedig nem volna rossz a Thunderbird, talán még jobban is tetszett nekem, mint az Outlook Express, dehát Jaws-zal csak ablakosztály zhozzárendelésével vagy az insert+y-nal lehetett használni, de felolvasni akkorsem olvasta fel normálisan a levelet, NVDA-val pedig a szerkesztőmező tartalmát nem lehetett látni, olyan volt, mintha tök üres volna. Szívesen használnám én is a Thunderbirdet, de az NVDA-t is, de vannak feladatok, amelyekre úgytűnik, egyelőre az NVDA sem alkalmas, vagy csak mi nem tudjuk. Ha Áron nem tudja, akkor már baj van, mert akkor honnan tudhatnám pont én?:-) Pedig tényleg érdekelne engem is. A Jaws-zal azért lehet trükközni, de NVDA-val nemigazán. Ezért használom én is az NVDA-t csak amolyan másodlagos képernyőolvasónak, szeretem, tetszik, de sokmindent nem tudok vele megoldani. Nyílván a Jaws-hoz szoktam hozzá, ámbár ez nem zárja ki az NVDA megtanulását, dehát ilyen "sikerélményeim" voltak vele. Nyílván a nem magyarországi magyarok körében lterjedtebb az NVDA, ezért talán jobban tudtok az ilyesmire is választ adni.

A válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv:

Kriszta

<Annakellenére, hogy az élet drága, még mindig elég népszerű!>

-----Eredeti üzenet----- Feladó: "Ócsvári Áron" <oaron1@xxxxxxxxx>
Címzett: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
Elküldve: 2009. február 10. 8:53
Tárgy: [hu-nvda] kérdések

Sziasztok!
Én viszonylag keveset használtam NVDA-t, csak alap műveletekhez, de mostantól megpróbálom minnél több helyen ezt használni. Első körben két kérdés merült fel: 1. A navigátor kurzort leginkább a numerikus billentyűzenten lehet használni. Ezt Laptopon hogy tudom elérni? (erről nem találtam semmit az nvda billentyűzet súgóban), a billentyűkiosztást átraktam laptop-ra. 2. Thunderbirdben hogy lhet elérni a levél szövegének a mezőjét levélíráskor? Ott vagyok rajta, de nem ír bele. Ezt a jaws-nál az insert+y-nal lehetett megoldani.
    Üdv: Áron
------
Ha akar kuldeni egy uzenetet erre a listara, akkor irjon a
hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
cimre.

ha leakar jelentkezni erröl a listarol, akkor irjon a
hu-nvda-request@xxxxxxxxxxxxx
cimre, a "unsubscribe" szóval a targyban.

Tekintse meg a lista honlapját a http://www.freelists.org/webpage/hu-nvda
webhelyen.
A NVDA magyar forditas honlapja a
www.eurpod.com/nvda.html