[hu-nvda] RE: [hu-nvda] Re: NVDA felhasználói útmutató

  • From: "Dr. Simon Gergely" <dr.simon.gergely@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Apr 2009 19:04:18 +0200

Sziasztok!

Ha már a billentyűzet-megnevezéseknél tartunk, az alfanumerikus billentyűzet is szerencsétlen. A "normál billentyűzet" és a "számbillentyűzet" kifejezések a legrövidebbek. Én a number row kifejezéssel még nem nagyon találkoztam. Értem én, hogy ez a normál billentyűzeten sorban lévő számokat jelenti, de attól az még a normál billentyűzet része, ezért itt elég egyszerűen a "számok" kifejezést alkalmazni. A normál billentyűzeten számok, betűk, írásjelek és műveleti jelek , a számbillentyűzeten számok és műveleti jelek vannak.

Amennyiben bármi vitatott lenne, csináljunk egy fejezetet arra, hogy ebben a dokumentumban milyen vitatott kifejezés alatt mit kell érteni. Ezzel eloszlathatjuk a félreértéseket. Ahol fontos a pontosság, ott a fogalommeghatározásokat külön fejezetbe szokták szedni. Ez a jogi dokumentumokban bevett formula, a legelején vagy a legvégén meghatározzák az értelmező rendelkezésekben, hogy a dokumentumban használt vitatott, vagy a köznapi jelentéstől eltérő jelentésben használt fogalmakon mit kell érteni. Ezt a formulát mi is átvehetnénk annak ellenére, hogy ez nem jogi dokumentum. Itt más miatt fontos a pontosság. A felhasználó az útmutató szerint jár el, és itt lépésről lépésre meg kell egyeznie a leírtaknak a program funkcióival, és mindennek nagyon egyértelműnek kell lenni.
Ezzel segítenénk azokat, akiknek megértési nehézségei vannak.

Áron, Robi, valamelyikőtök  át tudná dobni a doksit? Átdolgoznám.

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda