[hu-nvda] RE: [hu-nvda] Espeak hibák

  • From: "Dr. Simon Gergely" <dr.simon.gergely@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Jun 2009 20:52:35 +0200

Sziasztok!

Áron, most az általad felsoroltakon túl nem jut eszembe töb ilyen nyelvtani hiba, más viszont igen. Egy Acer notebookon (nem tudom pontosan a típusát) az NVDA lassú, lassan reagál a változásokra és meg-megtörik a beszéd. Kicsit olyan, mintha az utolsó hangok visszhangoznának, pedig nem, csak inkább szünet van a beszédben. Például: "beszédben n". Ez billentyűechónál különösen kellemetlen, mert minden második-harmadik betűleütésnél ezt produkálja. Nem tudom, hogy ez driverhiba-e vagy valami más, mert más hanglejátszásnál ilyen fajta "dadogást" nem hallok. Normálisan szól rajta a Winamp, normálisan szól az xp bejelentkező hangja, stb.

Egyedül az NVDA hangjaival csinálja, de gyakorlatilag minden hanggal: a beszéddel is és a százalékok hangjelzésével, illetve az egérmutató hangjelzésével is.

Ráadásul ezen a gépen olyan is történik, hogy hosszabb ideig megtorpan és utána folytatja a felolvasást. Ezt folyamatos felolvasás közben is műveli, bár nem "dadog" általában.

A gép pontos paramétereit nem tudom és nem futtattam rajta más képernyőolvasót sem. Annyit tudok róla, hogy 512 mb ram van benne és 70 gigás merevlemeze van. Az eszközkezelő egyik eszköznél sem jelez hibát, minden driver a helyén van.

Ez szintén nem E-speak hiba, de megírom: az NVdA-val nem tudom használni a Windows update, Microsoft update szolgáltatásokat. Ugyanígy gondom van a felhasználói fiók kezelésével is. Ott a hivatkozásokat nem akarja hivatkozásnak olvasni.

Ja és ha már a hivatkozásoknál tartunk, ezt ie8-ban és Firefox 3.11-ben is tapasztaltam: mitől van az, hogy rányomok egy hivatkozásra, nem nyitja meg, helyette azt mondja, hivatkozott... ez általában hosszabb idejű használat után fordul elő.

Ha tudtok valami megoldást, előre is köszi, sziasztok!

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda