[hu-nvda] Speciális kivételek az Espak-ban

  • From: Áron Ócsvári <oaron1@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 26 Oct 2010 15:09:47 +0200

Sziasztok!
Hammer Attilával (a BeLin fejlesztőjével) közösen egyengetjük a magyar Espeak útját. A következő a kérdésünk: Vannak olyan kivételek jelenleg az Espeak-ban, amik szerintünk zavaróak, a kérdés, hogy kivegyük-e őket? Ilyenek pl Oscar, Kossuth, Széchenyi, stb. Én úgy gondolom, hogyha valaki így szeretné hallani (tehát nem kiejtés szerint), az felveheti akár az NVDA, akár az Orca kivételszótárába. Felvetőthet egy olyan eset is, hogy valaki nem tudja jól leírni Kossuth Lajos vezetéknevét, és úgy írja, ahogy az Espeak kiejti. A másik engem zavaró dolog, az angol rövidítések felvétele, pl GDP, ATM, és hasonlók. Ezekből sincs sok, de én ezzel is úgy vagyok, hogyha Dzsidípí-ként szeretném hallani, akkor felveszem a kivételszótárba. Hétfő reggelig várom az észrevételeiteket, javaslataitokat, hogy miket vegyünk ki, és miket hagyjunk benne az Espeak kivételszótárában. És itt egy jó hír, ugyanis a fejlesztők ígérete szerint 24 órán belül megjelenik az NVDA 2010.2 stabil verziója!
      Üdv: Áron

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda