[hu-nvda] Amire büszkék lehetnek

  • From: "Dr. Simon Gergely" <dr.simon.gergely@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx, comphelp@xxxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 06 Sep 2011 02:13:51 +0200

Sziasztok!
Böngészgetve a neten, a következőket találtam:
Összehasonlítottak két ingyenes képernyőolvasót: az NVDA-t és a Thundert. Itt olvasható a cikk angolul: http://www.afb.org/afbpress/pub.asp?DocID=aw120803

A teszt igen alapos, ahogy egy mértékadó portálhoz illik.
Mit teszteltek? Többek között: ímélklienseket, Wordöt, Excelben táblázatkezelést, itunest, online bankolást, általános webböngészést. A tesztben jelentős az NVDA előnye, pedig internet explorer alatt tesztelték. A Thunder sok mindenben alul maradt. Az NVDA képességeit utalásszerűen hasonlították a többi képernyőolvasóhoz, pl. Jaws, Window-Eyes, System Access. Nem egy területen megközelítette e mértékadó képernyőolvasók képességeit. Pl. az excelben a Jaws-zal említették egy szinten, a webbböngészéskor szintén a Jawshoz hasonlították. A flash animációkban az NVDA szintén jól teljesített, az ímélkliensnél (Outlook) csak a címzés kitöltésével volt probléma stb.

Ahogy a cikk összegzéséből kivettem, az NVDA már nincsen túlságosan elmaradva a kereskedelmi képernyőolvasókhoz képest, kiemelték különösen a webböngészést.

Összefoglalva: Az NVDA fejlesztői büszkék lehetnek eddigi már majdnem ötéves munkásságukra; és azt hiszem, a honosító csapat két lelkes fiatal tagja is jól helytáll, mi, besegítők, csak kullogunk utánuk:-)
Szóval: gratulálok a jó eredményekhez.

S.geri
------
Ha akar kuldeni egy uzenetet erre a listara, akkor irjon a
hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
cimre.

ha leakar jelentkezni erröl a listarol, akkor irjon a
hu-nvda-request@xxxxxxxxxxxxx
cimre, a "unsubscribe" szóval a targyban.

Tekintse meg a lista honlapját a http://www.freelists.org/webpage/hu-nvda
webhelyen.
A NVDA magyar forditas honlapja a
www.eurpod.com/nvda.html
oldalon talalhato. Itt tobb informaciot tud kapni a szoftverrol és letudja
tolteni a legujabb verziot.