[heroclix] Re: Forslag til turnering 1 mars

  • From: Torgrim Husvik <ursus1@xxxxxxxxx>
  • To: heroclix@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 27 Feb 2011 02:48:06 +0100

Fine turneringsformat for å få fylt ut samlingen sin er jo Sealed eller
Draft. Hvor Sealed er tøffest med et nytt sett og/eller når du har lite
figurer, og Draft blir mer gøy når man har mye fra et sett og det ofte bare
er 1-2 figurer du egentlig har lyst på/bruk for i hver nye booster.

Jeg har dømt og spilt i så mange forskjellige turneringsformat at kun
fantasien setter grenser, både når det gjelder poengtotaler, byggekrav (alle
må ha på en felles farge, alle må ha samme forbokstav, kun figurer under 100
poeng, alle figurene må være i familie etc), spesialregler (ingen figurer
kan ta Ranged Attacks, alle kamper er spilt under en eller flere fastsatte
Battlefield Conditions e.l). Det finnes offisielle format som Floor (en viss
andel av laget må være fra ett eller flere gitte sett), det finnes Modern
Age og Golden Age. Det er utrolig mye man kan gjøre, når mange nok begynner
å ha et grunnleggende grep om reglene og har litt figurer å spille med.

Torgrim