[haiku-pl] Re: [haiku-pl] Re: [haiku-pl] Re: [haiku-pl] Re: Sugestie tłumaczenia wyrażeń w systemie.

  • From: Michał Rudowicz <michal.rudowicz@xxxxxx>
  • To: haiku-pl@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 29 Feb 2012 20:58:59 +0100

Cytując za Wikipedią:

Wywłaszczenie – technika używana w środowiskach wielozadaniowych, w
której algorytm szeregujący (scheduler) może wstrzymać aktualnie
wykonywane zadanie (np. proces lub wątek), aby umożliwić działanie
innemu. Dzięki temu rozwiązaniu zawieszenie jednego procesu nie
powoduje blokady całego systemu operacyjnego. W systemach bez
wywłaszczenia zadania jawnie informują scheduler, w którym momencie
chcą umożliwić przejście do innych zadań. Jeżeli nie zrobią tego w
odpowiednim czasie, system zaczyna działać bardzo wolno. Oprócz tego
wywłaszczanie umożliwia szczegółowe określanie czasu, w jakim dany
proces może korzystać z procesora. Wywłaszczanie w niektórych
systemach operacyjnych może dotyczyć nie tylko programów, ale także
samego jądra – przykładem takiego systemu jest Linux.

Generalnie, to jest odsunięcie procesu na bok, aby inny dostał czas
procesora, a zabicie no to cóż, zabicie.