[haiku-i18n-se] Re: knuff

  • From: Patrik Gissberg <patrik@xxxxxxxxxxx>
  • To: haiku-i18n-se@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 14 Feb 2011 21:56:45 +0100

Jonas Sundström skrev:
Jag har lagt till några termer här som kanske borde diskuteras
http://dev.haiku-os.org/wiki/i18n/sv_SE/Terminology
Kanon! Det var en av sakerna jag skulle vilja ta upp. Jag har en lista, samt några som måste diskuteras. Diskussioner om översättningar kan tas här innan det förs in i Terminology, om det är några tveksamheter. Allmänt tycker jag att vi ska försöka översätta så mycket som möjligt, inklusive Tracker, Deskbar m fl. Endast Haiku är heligt... ;)
Patrik, du ville diskutera hur vi ska jobba?
Stämmer.

När den grova översättningen nu till större delen är avklarad så skulle vi behöva ett system att arbeta efter. Eller finns det redan något bestämt arbetssätt? Jag föreslår att vi skapar en checklista på wikin så vi kan hålla reda på vilken del som kontrolleras och av vem.

Checklistan kan se ut enligt;
*Avsnitt
*       *Ansvarig
*       *Status
*
AboutSystem     deejam
        Påbörjad
ActivityMonitor         kirilla
        Avslutad

Har vi några fler som är med och hjälper till? Vore roligt om det blir en ny alfa snart. Men för att hinna få till en hyfsad översättning så måste vi vara några som delar på arbetet.

// Patrik