[hacklabs-fi] Re: reprap status

  • From: Hans Häggström <hans.haggstrom@xxxxxx>
  • To: hacklabs-fi@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 27 Feb 2010 02:43:36 +0200

@Jussi: Valitettavasti en pysty antamaan aikatauluja.  Riippuu ihan
siitä mistä projektista itse satun kiinnostumaan, miten minulla on
aikaa, ja milloin saadaan yhteinen tila sen bitsfrombytes koneen
korjailemiseen jos sitä halutaan tehdä.

2010/2/27 Kai Backman <kai.backman@xxxxxxxxx>:

> Mitä säätämistä se tarkelleen vaatii?

Käytin ball-chainia drive belttien sijaan kustannusten säästämiseksi,
mutta ne eivät toimi kunnolla (lipsuvat).
Extruuderi tukkeutui ja alkoi vuotaa (kannattaa varmaan suosiolla
rakentaa uudemman mallinen, niitä on paranneltu).
Extruuderi ei ihan lämminnyt ABS:lle tarvittavaan lämpötilaan
(korjaantunee jollain eristeellä, tai suosiolla uudella
extruuderilla).
Moottorien ja threaded rodien väliset kytkennät eivät ole tarpeeksi vahvoja.
Optoswitchit puuttuvat osittain.
Driverilogiikassa oli jotain bugitusta, ehkä nyt korjattu.
Lämpösensorista ei tule lukemia (rikki tai jotain muuta, pitänee vaihtaa).
Olen lainaillut siitä osia muihin projekteihin, pitää laittaa takaisin kokoon.

Tuossa lista isoimmista jotka muistan.  Muita varmaan sitten löytyy
kun alkaa sitä korjailemaan.

-- Hans