[gui4gl-devel] Aanpassingen van gisteren teruggedraaid

  • From: "Quintesse" <Quintesse@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <gui4gl-devel@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 15 Dec 2003 13:22:13 +0100

Ok, de aanpassingen gisteren waarbij de initialisatie van theme
proeprties in widgets uit de constructor werd gehaald is weer
teruggedraaid want het werd gewoon een zooitje.

De naam van een Widget kan nu aan de constructor worden doorgegeven en
is niet te veranderen.

Het probleem waar ik nu mee zit is dat de naam niet het volledide pad is
en dat om het volledige pad te weten te komen er een method is
getFullName() die recursief de hierarchie omhoog loopt om alle namen aan
elkaar te plakken (met punten ertussen). Maar op het moment dat een
Widget wordt gemaakt zit ie nog niet in de hierarchie.

Ik zie hiervoor 2 oplossingen:

1. geef aan alle constructors naast de naam ook de parent door. Dit
heeft als nadeel dat er dus een impliciete "parent.add(this)" gedaan zal
moeten worden in de constructor.

2. geef als naam al een FQN (Fully Qualified Name) door. Om die te
krijgen zal een CompoundWidget dus z'n eigen FQN voor die van z'n
sub-widgets moeten plakken en heeft als nadeel dat je dan niet meer
makkelijk iets kunt doen als CompoundWidget.getChildByName("valueLabel")

Ik neig zo langzamerhand naar optie 2 omdat ik die impliciete add echt
niet fijn vind, maar je eigen hierarchie moeten opgeven in de naamgeving
terwijl die af te leiden is uit de widget hierarchie vind ik wel jammer.

Nog enig commentaar voordat ik toch maar optie 2 doe?

-Tako