[gnestahandel] Utbildningskväll butikssäkerhet. GRATIS!

  • From: "Gnesta Handel" <ordf@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: "gnestahandel@freelists. org" <gnestahandel@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jan 2015 09:40:16 +0100

Hej!

Nu kommer en bonus till ert medlemskap i Gnesta Handel. Den 10 februari
håller vi en kurs i butikssäkerhet i caféet på Gustafsvik. Det är Bo Privén
från Defendo Security som kommer ge tips till hur man enkelt kan förebygga
säkerhetsproblem i butiken samt hur man kan hantera dem när de kommer. Vad
säger lagen, hur hanterar man snatteri osv. Jag har bett om att fokusera på
den lilla butiken, ensamarbete osv då det är där jag tror att det största
intresset finns. Det ingår kaffe och smörgås, eller motsvarande.

Utbildningen är kostnadsfri för föreningens medlemmar tack vare ett
aktivitetsstöd från Svensk Handel. Vi kan vara maximalt 20 personer, och det
är anmälan som gäller. Först till kvarn helt enkelt! Först och främst vill
jag ha spridning bland så många butiker som möjligt, sedan om det finns
plats får ni gärna fylla på med fler från varje butik.

Vid ett annat tillfälle kommer vi få besök av en av Gnestas poliser, då vi
får möjlighet att dels ställa frågor hur det egentligen står till med
Gnesta, men kanske främst kan vi berätta på hur det är att driva butik på
orten.

Denna träff kommer vara en del att ett ordinarie medlemsmöte eller möjligen
på årsmötet, tid är inte bokad ännu. Även det här kommer bli ett bra
tillfälle att lära nytt och tänka om, och att få träffa en riktig polis!

Jag ber er observera att detta är en ganska kostsam utbildning som vi har
möjlighet att göra helt gratis, tillfället kommer inte komma igen. Funkar
detta bra öppnar det för fler möjligheter till utbildningar i framtiden.

Boka upp 10 februari kl 18:15-22:00. Anmäl er närvaro till mig nu på
ordf@xxxxxxxxxxxxxxx <mailto:ordf@xxxxxxxxxxxxxxx>  eller 070-290 27 99, men
senast 1 februari vill jag veta hur många vi blir.

Och glöm inte medlemsmöte 28 Januari! Anmäl er till sekr@xxxxxxxxxxxxxxx
<mailto:sekr@xxxxxxxxxxxxxxx> .

Med vänliga hälsningar

Per Bormark