[gnestahandel] Oktoberfesten

  • From: "Gnesta Handel" <ordf@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <gnestahandel@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 15 Sep 2014 10:52:17 +0200

Hej alla medlemmar!

Nu är det hög tid att se på de evenemang som står inför dörren. Det första
som kommer är Oktoberfesten den 4 oktober:

*       Butiker öppet 10-15
*       Musik på Strömmentorget med kaffeservering 11-13,30
*       Tipspromenad för barn med start vid Strömmentorget 12-14
*       Fest-tältet öppnar 12
*       Barnaktiviteter i fest-tältet mellan 14-16
*       Fest-tältet öppet för vuxna mellan 17-01 med mat och dryck och dans!

Jag har affischer hos mig som ni gärna får sätta upp på dörrar och fönster,
hämta själva. Bifogar 3 olika som ni kan skriva ut i lämpligt format.

Det är palnerat en kvartssida i ÖSP och en 94*88 i SN Extra, men det finns
ingen plats för varje butik att annonsera i den annonsen. Vill man synas mer
får man lösa det själv efter vilja och förmåga. Glöm inte dela på Facebook,
hemsidor mm.

Sedan kommer mässan med Näringslivsgalan 11 oktober. Om ni vill gå på kalas,
se till att boka biljetter fort (kajsa.kromner@xxxxxxxxx
<mailto:kajsa.kromner@xxxxxxxxx> ), det finns bara 140 st och en tredjedel
har redan gått åt.

Ni som var på senaste mötet fick korrigera sin mailadress på ett papper. Nu
ber jag er alla att göra samma sak, även ni som var på mötet. Skicka ett
mail till ordf@xxxxxxxxxxxxxxx <mailto:ordf@xxxxxxxxxxxxxxx>  med korrekta
uppgifter, sedan kommer ni få ett mail från Freelists.com för att bekräfta
adressändringen. Gör ni inte det, kommer ändringen inte att gälla.

Jultidningen är under förhandling, vi grillar just nu ÖSP och SP för att få
en så bra produkt som möjlig. Allt hänger på utförande och pris, vi hoppas
återkomma med styrelsens beslut inom kort.

Annat smått och gott:

16 september: Morgonsoffa, Gripsholms Värdshus, Mariefred

25 september: Kommunmöte

3 oktober: Morgonsoffa Sörmland, Hedenlunda slott

4 oktober: Oktoberfest!

11 oktober: Gnesta Expo och Näringslivsgala

6 november: Medlemsmöte Gnesta Handel

23 november: Julmarknad

Med vänliga hälsningar

Per Bormark