[geoteach] Re: [geoteach] השתלמויות פיזה

  • From: נגה כהן <nogacohen@xxxxxxx>
  • To: geoteach@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 20 Sep 2005 22:04:47 +0200

נתי שלום ,

מבחינה רשמית - אין לי מה להגיד , כי אתה חבר אירגון והארגון אמור להיות
בשבילך ולמענך , ולמען כל אחד מחבריו . אני טוענת שכל מורה חייב לעשות את
השיקולים שלו ,כי המיבחנים יגיעו -
וזה לא תלוי בנו- ואז מה? התלמידים ילכו לא מוכנים וזהו. המנהלים יזרקו את אי
ההצלחה עלינו - כרגיל. מי שמעצבן כאן הם המנהלים שניתנו להם שעות
בעבר אך הם השתמשו בהן למשהו אחר (דברי יו"ר המזכירות הפדגוגית פרופ' כץ). מצד
שני - במבחני הבגרות כבר השנה תהיה שאלה בנוסח אוריינות מדעית (=פיזה) - בטוח,
ככה שאם נתעלם מההשתלמויות נאכל אותה גם במה שאמור להיות המטרה הכי
נשגבת שלנו - הבגרויות.  תגמול - לא נקבל מאף אחד , הדבר היחידי שמסתמן הוא
הורדת חלק מהחומר לבגרויות על חשבון ההוראה האוריינית .מצד שני - צורת ההוראה
הזו היא
חדשנית ואמורה לחלחל יותר ויותר עמוק בכל תחומי מקצועות הגלובליזציה בהם ישנם
מבחני הפיזה השונים: אנגלית , שפה , מדעים(אנחנו משובצים כאן) וטכנולוגיה.

לארגון יש את הרציונל שלו בכל העסק הזה ואני לא יודעת מהו - כי לא השתתפתי באף
ישיבה שלהם - ואני ניזונה מהעיתונות והשמועות כמו כל אחד .

אנו נערכים לעזור למורים שלא יגיעו להשתלמות על ידי הקמת אתר אוריינות מדעית
שבו יהיו כל החומרים - אבל אתה יודע כמוני שאין כמו מפגש עמיתים להוראה משופרת.

מצטערת על התשובה הדיפלומטית והארוכה- אבל יותר ממוקדת מזה לא אוכל להיות כרגע.
 בהצלחה. נגה כהן - מדריכת גיאוגרפיה ארצית לעל -יסודי.