[bergenhifi] Lyttekveld!?

  • From: "Roger A. J�rgensen" <roger_a_jorgensen@xxxxxxxxxxx>
  • To: bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 08 Apr 2007 17:31:24 +0000

Heisan folkens!
Jeg sendte ut følgende mail/invitasjon for en ukes tid siden. Så langt har jeg ikke fått særlig mye respons på den. Er det fordi folk har vært bortreist i påsken, fordi folk ikke kan, eller hva.........?
Håper jo folk både vil og kan komme, selv om det faller på den 13. ;-D

Mvh Roger Jørgensen

Date: Sun, 01 Apr 2007 17:45:01 +0000

Hei sann, hifi-frender!
Da er det en stund siden vi sist var samlet. Derfor har jeg hatt en liten meklingsrunde her i heimen, for å få til en ny lyttekveld. Her er resultatet/foreløpig kjøreplan:

Som det ser ut pr idag, er folket hjertelig velkommen fredag 13.april.
Regner med at vi kan starte i 19-tiden.
Regner med at vi bør få plass til +/- 10-12 personer(men kommer ikke til å si nei dersom vi blir enda flere).

Oppsettet som blir presentert, er som følger:
Forsterkerkombo: Copland CTA 505, Embla Terea pre
Cd-spiller: Cayin CDT 15 A
Høytalere: Sonus Faber Concerto på Solidsteel stands
MIT Terminator 2 signal- og Terminator 4 høytkabler

For de som evt finner det av interesse, er det samtidig mulig å sjekke ut følgende:
G&W TW-J1 Headphone Amplifier, AKG K 400 hodetelefoner

Mvh Roger Jørgensen a.k.a Proffen
Olsvikåsen 33
Tlf:  924 82 030

From: "Andreas Misund Berntsen" <interman@xxxxxxxxxxxxxx>
To: <bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx>
Subject: [bergenhifi] Diverse
Date: Tue, 5 Dec 2006 18:55:55 +0100

Jeg hadde tenkt at denne mailen skulle gå ut for en stund siden, men grunnet
eksamener har det blitt utsatt til nå.

Siden en del av oss naturligvis er ganske opptatt i desember blir det ikke
noe offisielt møte. Dette betyr ikke at det ikke kan bli noen private
samlinger, og for å hjelpe det i gang har det blitt spurt om jeg kunne sende ut liste over email adresser slik at folk kan komme i kontakt med hverandre
utenom ?fellesen?. Det virker som om mailene vårene blir arkivert på
webserveren til freelists.org, så for å unngå eventuelle spam banditter har
jeg lagt lista her: http://www.bergenlydlaug.com/kontaktinfo.xls

Neste punkt er en ide som kom i slutten av sist møte. Ivar Lorentzen har sin egen test cd som han har tatt med på møtene til nå. Det ble diskutert om vi
skulle lage noe slikt som kunne fordeles til alle medlemmene, hvor vi
foreslår låter som er spesielt nyttig til å teste ting og tang. Klubbkassa har ikke blitt rørt siden domenet ble betalt, så utgiftsmessig er det ikke
noe problem, men så er det det praktiske.

Cd?en må naturligvis inneholde nok sanger til å teste det meste et anlegg
kan prestere. Disse sangene må på en eller annen måte komme fra dere til meg
(eventuelt ukomprimert / lossless komprimering over nettet), hvorpå jeg
naturligvis brenner ut nok kopier til alle sammen og fordeler disse på
fremtidige møter. Et forslag var å ta utgangspunkt i Ivars cd og eventuelt bytte ut sanger der som ønskes av andre. Kom med forslag og ideer. En tanke
kan være å ha en årlig cd.

Mvh, Andreas

MSN Messenger overalt med WebMessenger http://webmessenger.msn.com/?mkt=nb-no - Den korteste veien mellom deg og dine venner

MSN Spaces http://spaces.msn.com/?mkt=nb-no Vis hvem du er og hva du vil