Re: en *kæmpestor* sæbebobbel

Hej Flemming,
her er to filer;

http://www.leif.org/mikael/ngc7635-ha.fit
 http://www.leif.org/mikael/ic443-ha.fit

De er begge H-alpha, men ngc7635 er en stack af 65x900sec mens ic443 kun
har 12x1800sec. Det er tydeligt at støj niveauet er ret forskelligt som
følge heraf. Ved at genoverveje sagen tror jeg nu at dette måske er grunden
til at jeg ikke har haft samme succes med at dekonvulere - en forudsætning
herfor er jo netop at støjen skal være lav!

Når jeg dekonvulerer analyserer jeg kun resultatet i nogle ganske få egne
af billedet; eks. de klarere dele af tågen. Stjerner og svage områder er
jeg ligeglad med for de skal alligevel ikke optræde som dekonvulerede i mit
endelige billede. Her er et resultat for NGC7635:
http://www.leif.org/mikael/deconcv-ngc7635.jpg

mvh. Mikael