Re: Sjov bette fyr...

  • From: "Flemming R. Ovesen" <fro@xxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 26 Oct 2009 20:15:43 +0100

Jovist er magnituden opgivet, den er 17,9 - ikke meget egentlig,
utroligt hvad man egentlig får for 2 min eksponeringstid  :-)

Her er alle data om "svinet", endda et kredsløbsdiagram, interesserede
kan selv gå
ind på http://ssd.jpl.nasa.gov  og checke efter.

http://tocobs.org/ext/2000BH4data.jpg

Det er ikke et NEO - eller på dansk: en jordkrydser, men en forholdsvis
ordinær
asteroide ca 27 km i diameter som sidst blev opdaget den 21.jan 2000.

Mvh
Flemming