SV: Simpelt observatorie

  • From: "Frank Christiansen" <frank123@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Nov 2010 23:13:05 +0100

Hej Viggo
Ja det er rart og så sover jeg godt om natten når elementerne raser. Jeg har
monteret nogle øskner i loftet og nogle i gulvet og så har jeg spændt to
bagagestraps med skralder op så taget sidder urokkeligt fast. Straps'ene er
lynhurtige at afmontere når taget skal rulles væk.

Det er ikke hightech men det virker.
PS.: Jeg har brugt Niels Foldagers beskrivelse til pol alignment og brugte en
hel nat på det, men det er helt fantastisk som min opstilling tracker.

Mvh

Frank